Ahuđa je rekao da postoji mogućnost da montaža novih traktora sa oznakom IMT počne u Jarkovcu, u opštini Sečanj, gde je bio jedna od pogona te nekadašnje beogrdske fabrike, koga je nedavno kupio TAFE.

"Upravo se vraćam iz Užica i okoline, razgovarao sam sa proizvođačima delova za traktore koje ćemo proizvoditi u Srbiji", rekao je Ahuđa za "Politiku".

IMT: Indijci vraćaju srpski ponos, ali ne na NBG

On je dodao da će se u uzičkom kraju proizvoditi kabina, koja će u celini biti srpski proizvod - od projektovanja do izrade - a samo kabina će kao deo popularnog modela "IMT-539" činiti 15 odsto njegove vrednosti.

Ahuđa je rekao da će se uskoro sresti i sa mogućim proizvođačima felni, filtera...

"Nastojaćemo da što veći deo traktora bude proizveden u Srbiji", kaže on.

"Naš cilj je da više od polovine njegove vrednosti bude proizveden ovde kako bismo stekli mogućnost da ga bez carine izvozimo u sve zemlje sa kojima Srbija ima sporazum o slobodnoj trgovini", naveo je on.

Ahuđa nije mogao sa sigurnošću da kaže da li će nova fabrika biti izgrađena u Jarkovcu, a dodaje i da visina subvencija, koja bi u Opštini Sečanj mogla za svakog zaposlenog da bude 10.000 evra, neće biti odlučujuća.

On je rekao da će konačnu odluku doneti inženjeri kompanije iz Srbije kad razgledaju tamošnji pogon IMT-a u kojem su se do 2015. godine proizvodile traktorske jednoosovinske prikolice.

"Obećali smo da ćemo u maju na Poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu prikazati prvi novi model sa starim znakom "IMT-539" proizveden u Indiji. Reč je o unapređenom proizvodu sa motorom EUR3, jačine 47 konjskih snaga", rekao je Ahuđa.

U roku od pet godina TAFE planira da u Srbiji proizvodi najmanje 5.000 traktora godišnje unapređenih modela "IMT 539" i "590". Namera je da se dostigne proizvodnja od 10.000 mašina .