Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović obišla je danas radove na rekonstrukciji pruge Požarevac - Majdanpek i najavila da će ta pruga u dužini od 90 kilometara ponovo oživeti od 21. novembra, i to brzinom od 80 kilometara na čas.

Mihajlović se sa predstavnicima medija provozala šinskim vozilom "Kalimero" duž dva kilometra trase kod železničke stanice Požarevac i tom prilikom je prosečna brzina bila svega 10 km na sat.

"Ovde uopšte ne funkcioniše putnički saobraćaj već pet godina, već samo teretni i to nedovoljno", rekla je Mihajlović novinarima.

Istakla je da je ta pruga od izuzetnog značaja za privredu i razvoj tog dela Srbije.

Zbog lošeg stanja pruge, putnički vozovi između Požarevca i Majdanpeka već pet godina ne saobraćaju, a poslednji put su prošli tom trasom 20. juna 2013.

Tom prugom u proseku dnevno prođe svega par teretnih vozova i 90 kilometara putuju četiri sata.

Infrastruktura Železnice Srbije je 21. maja počela rekonstrukciju regionalne pruge Požarevac - Majdanpek, u dužini od 90,2 kilometara.Remontom pruge biće stvoreni uslovi za ponovno uspostavljanje putničkog saobraćaja između Požarevca i Majdanpeka, a vreme putovanja sa sadašnjih četiri sata biće skraćeno na 75 minuta. Rok za završetak radova je 180 dana, a vrednost posla je oko 30 miliona evra.

Incident kod Svrljiga: "Pobegao" vagon s kiselinom

Remont se radi u okviru tekućeg održavanja, a koriste se materijali skinuti prilikom remontra pruge sa Koridora 10.

Pruga je u izuzetno lošem stanju, zbog čega je na 50 kilometara ove pruge brzina vozova danas samo 10 do 20 kilometara na sat, a na preostalih 40 kilometara svega 50 kilometara na sat.

Radne knjižice za srećnike u Železnici

Reč je o veoma važno železničkoj saobaćajnici za srpsku privredu zbog Luke Prahovo, RTB -a Bor, rudnika Majdanpek, Kaone i Kostolca.

Nosivost pruge biće povećana sa sadašnjih 16 na 22,5 tona po osovini. Radovima će biti obuhvaćena zamena šina, pragova i tucanika, zamena kolosečne rešetke, mašinsko rešetanje i regulisanje koloseka.

Prugu Valjevo - Loznica gradimo 20 godina, ali...

Pruga je jednokoloseča, a izgrađena je 1938. godine i do danas su remontovane samo pojedine deonice u dužini od 40 km i to još 1991. godine.Najteža deonica je Požarevac - Babušnica duga osam kilometara, na kojoj se nalazi tunel dugačak 975 metara, u kojem će takođe biti rekonstruisan kolosek.