Sajam hrane u Moskvi - posao za srpske firme
MONDO/Stefan Stojanović 


Najveće interesovanje su pokazali za svež i smrznut program voća i povrća i mesne prerađevine.

Primetno je veliko interesovanje ruskih kupaca, eksperata i distributera na Nacionalnom štandu Srbije gde, u okviru Međunarodnog sajma prehrane do 20. septembra, svoju ponudu predstavlja 13 srpskih kompanija, saopštila je Privredna komora Srbije.

Na sajmu su održani i inicijalni pregovori za zajedničke investicije u proizvodnju različitih vrsta sveže salate u Srbiji sa ciljem plasmana na tržišta Rusije i zemalja EU.

Štand srpskih izlagača posetio je ambasador Srbije u Rusiji, Slavenko Terzić, koji se u razgovoru sa izlagačima upoznao sa planovima i izazovima na koje nailaze izvoznici prehrambenih proizvoda prilikom plasmana u Rusku Federaciju.

PKS i Razvojna agencija Srbije, uz podršku Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, organizovale su predstavljanje proizvodnih programa domaćih kompanija u oblasti proizvodnje i prerade voća i povrća, žitarica, mesne industrije i dijetetskih suplemenata.

Nastup na međunarodnom sajmu omogućava izlagačima da predstave svoje proizvode potencijalnim potrošačima i omoguće plasman na nova tržišta, kao i da unaprede postojeće i steknu nove poslovne kontakte.

Rusi "odlepili" za srpskom klopom i rakijom

Tradicionalno učešće srpskih kompanija na jednoj od najuglednijih međunarodnih izložbi prehrambenih proizvoda u Rusiji, regionu Zajednice nezavisnih država i šire, direktno doprinosi kvalitetnijem pozicioniranju srpskih brendova i rastu ukupnog izvoza srpske privrede.

Sajam "WorldFood Moscow" jedan je od vodećih međunarodnih sajmova u oblasti prehrambene industrije na tržištu Rusije i zemalja bivšeg Sovjetskog Saveza. Postoji 27 godina i održava se na preko 56.000 metara kvadratnih.

Ove godine sajam je okupio 1.600 izlagača iz 62 zemlje koji su organizovani u 44 nacionalna paviljona.

U 2017. godini sajam je posetilo oko 30.000 hiljada posetilaca iz 90 zemalja koji su imali priliku da se upoznaju sa proizvodnim programom više od 1.516 izlagača iz 62 zemlje sveta.