• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Moderni menadžment, razgovaranje naokolo

“Menadžment hodanjem unaokolo“, stil koji su izmislili Bil Hjulit i Dejvid Pakard kada su stvarali svoju firmu, svodi se na šefovo šetanje po kancelarijama i informisanje o tome šta “vojnici” rade.

Brzina i efikasnost kojima timovi rešavaju probleme u modernoj organizaciji posla ključne su za uspeh. Kako bi utvrdile na koji način timovi mogu da rade bolje, firme su počele da proučavaju neformalne mreže koje zaposleni stvaraju izvan formalne organizacione strukture. Proučavanje takvih struktura pokazuje da se većina ljudi drži u "grozdovima“ od osam do deset istomišljenika, piše "Blic."

Pojedinac uglavnom komunicira s tom grupom i u njoj se oseća sigurno. Postoje, ipak, i individualci koji se, praktično, kreću između grozdova. Oni će verovatno učestvovati u mnogim aktivnostima i družiti se s ljudima iz drugih sektora.

Individualac ne mora nužno da bude najharizmatičnija osoba u grupi, ali pošto deluje kao „mazga znanja“ - neko ko raznosi ideje od jednog korporativnog dela do drugog - ta je osoba ključna.

Smatra se da bi firme trebalo da pronalaze takve osobe i jednostavno ih unovčavaju.

Što više radnici komuniciraju jedni s drugima, to je veća verovatnoća da će rešiti teške probleme koji su sastavni deo modernih organizacija.

“Menadžment hodanjem unaokolo“, stil koji su izmislili Bil Hjulit i Dejvid Pakard kada su stvarali svoju firmu („Hjulit-Pakard“), svodi se na šefovo šetanje po kancelarijama i informisanje o tome šta “vojnici” rade. Moderna verzija tog stila jeste “menadžment razgovaranjem unaokolo”.

Važno je, naravno, i kako razgovarate. Licem u lice ili preko telefona? Govornom poštom ili tekstualno, internetom?

Razlika je, naime, da li je komunikacija sinhrona (na primer, telefon, odnosno trenutni odgovor) ili asinhrona (na primer ei-mail; odgovor čekate neko vreme).

Istraživanja pokazuju da je ipak kontakt licem u lice najbolji za stvaranje poverenja među ljudima, a kada ono postoji, nema potrebe za čestim ponavljanjem - ljudi će rado obavljati posao na daljinu s onima kojima veruju.

Zasada je, uprkos novim oblicima komuniciranja, najbolji način za donošenje odluka posesti ljude oko stola i raspraviti stvar koja je na dnevnom redu.

Kada smo već kod novih tehnologija i novih oblika komuniciranja, to se može postići i pomoću video-konferencije koja učesnicima pruža utisak da sede za stolom s drugim ljudima.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image