• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija ostaje bez vozača autobusa i kamiona

Izvor MONDO/Tanjug

Prevoznici ponudili rešenje za manjak profesionalnih vozača

 Vozači autobusa i kamiona Srbija Nemačka EU CPC sertifikat Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Ilustracija
Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju odlučilo je da zatraži zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače, jer Srbiji trenutno nedostaje 6.000 upravo takvih profesionalnih vozača.

Osim toga, vozači zaposleni u drumskom saobraćaju u proseku imaju 55 godina, često se angažuju i penzioneri, a dešavalo se da po ugovoru o delu budu angažovane i osobe starije od 70 godina.

Ovo je bila ključna tema sastanka Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport". Pored nedostatka profesionalnih vozača, bilo je reči i o inicijativi za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja (ZOBS), u smislu korekcije starosne granice za profesionalne vozače.

Konstatovano je da veliki broj profesionalnih vozača odlazi iz Srbije, a da ekonomska održivost transportnih preduzeća saobraćajnog sistema Srbije i logističke saobraćajne podrške društvu u velikoj meri zavise od profesionalnih vozača autobusa i teretnih vozila.

Vozači, kako je rečeno, najčešće odlaze u zemlje EU, pa tako trenutno u Srbiji ima 14 agencija koje prikupljaju dokumentaciju vozača za rad u inostranstvu i organizuju polaganje za CPC sertifikate u Vinkovcima.

Takođe, rečeno je da od Nove godine Nemačka planira da otvori granice za vozače sa ovim sertifikatom. Prevoznici su se saglasili da to može izazvati ozbiljnu destabilizaciju javnog drumskog autobuskog prevoza u velikim gradovima, gde bi bili ugroženi gradski i prigradski prevoz.

Gransko udruženje poslodavaca drumskog saobraćaja je zato odlučilo da podrži inicijativu o hitnoj izmeni ZOBS-a, kojom bi se pomerila starosna granica za pristup profesiji profesionalnog vozača na 18 godina za C i CE kategorije, odnosno 20 godina za D i DE kategoriju vozila. Ovo bi podrazumevalo da se uvede probna dozvola C, CE, D i DE, ili dozvola za unutrašnji saobraćaj C, CE, D i DE, a koja bi važila samo unutar teritorije Srbije.

Sadašnja rešenja u Zakonu o bezbednosti saobraćaja su preuzeta na osnovu EU direktiva, ali realni problemi i praksa zemalja EU je snizila starosnu granicu za pristup profesiji i primenjuje ih na teritoriji svojih nacionalnih okvira.

Jovica Vasiljević iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda je kazao da do kraja sledeće godine svi profesionalni vozači u Srbiji treba da dobiju CPC sertifikat. Oni će, dodao je, po pravilniku koji je na usvajanju u Ministarstvu saobraćaja, dobiti licencu besplatno na 5 godina bez naknadne obuke.

Predložena je i digitalizacija sektora drumskog transporta, sa GPS praćenjem vozila drumskog transporta, kao što se to primenjuje u zemljama EU iz razloga tržišne konkurentnosti i bezbednosti saobraćaja, ali i iz razloga eliminisanja zloupotreba i nezakonitog obavljanja komercijalne delatnosti javnog transporta putnika.

Sastanku su prisustvovali direktori velikih prevozničkih kompanija u Srbiji: SP Laste, Arrive Litas, Niš ekspresa, GSP-a Beograd, Srboeksporta, Suboticatransa, Grasa iz Novog Sada, poslovnog udru enja Panontransporta, kao i predstavnici Gradskog sekretarijata za javni prevoz grada Beograda i predstavnici Sekretarijata za saobraćaj svih većih gradova u Srbiji.

Predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Agencije za bezbednost saobraćaja nisu se odazvali pozivu na ovaj skup, saopšteno je iz SP Laste.

Ona vozi dabldeker

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Komentari 43

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Miki

Plate moraju da povećaju da nebi otișlo i ovo malo. Odlaze jer se tamo postuje radno vreme ne samo vozača. Lepo piše koliko sati nedeljno a koliko odmora jedno je u dostavi i linijskom prevozu a drugo vanlinijsko. Ubacite digitalne tahografe u sva komercijalna vozila i povećajte kazne gazdama što vozači voze pod pretnjom . Budimo civilizovani. Vozač treba da ima dva dana u linijskom i u dostavi , a svake druge po 2 pa po 1 .u vanliniskom i međunarodnom po zakonu. Zašto država štedi gazde sebi na štetu ne razumem. Onaj prevoznik će raditi po zakonu i tačka. A gazde koji ne mogu tako prodajte gazdama koji mogu. Niti trpi država niti prevoz.

Nenad

Evo!Ja nudim prevoznicima resenje za manjak vozaca.Prodajte vile,jahte,glisere,motore,kuce,stanove,audije,bmw koje ste stekli na grbaci radnika.Plate kao u Nemackoj pa,cete imati 10 vozaca na pikapu a,bar 20 na kamionu i busu.U suprotnom sednite vi pa vozite za milostinju!

Nenad

Cujem da ce putnike u Gsp voziti Pakistanci?Nemam nista protiv!Sto se mene tice neka voze zanzibarci i vanzemaljci.Dosta je bilo!Odosmo mi u evropske autobuse za normalno radno vreme i za pristojnu platu a,vi nadjite mamute da vam voze za topli obrok ili pak za vase lepe oci.Podrska svima koji zele da odu odavde zauvek.Polozite Cod 95,sredite papire,radnu dozvolu i kartu u jednom smeru.Moju diplomu VK vozaca,talenat i umece ovde niko ne ceni i ne postuje.Oticicu i na Antartik medju pingvine i polarne medvede ako treba tj.tamo gde ce moja diploma i rad biti cenjeni,postovani i adekvatno nagradjeni i placeni!

special image