• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mrkonjić: Od 110 dana, 94 sam na gradilištu

Govoreći o prvih 110 dana rada Ministarstva za infrastrukturu Milutin Mrkonjić izjavio da je on 94 dana proveo na putu obilazeći gradilišta.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić najavio je da će deo obilaznice oko Beograda, od Orlovače do saobraćajne petlje u Ostružnici, biti pušten u saobraćaj 2. novembra.

Ova obilaznica treba da spoji Ibarsku magistralu, preko Ostružničkog mosta, sa Dobanovcima i dalje prema autoputevima prema Novom Sadu i Nišu.

Mrkonjić je izjavio je da će za deset dana biti završeni pregovori o sporazumnom raskidu koncesije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega.

"Očekujem da će u narednih 10 dana Vlada Srbije uspešno završiti pregovore sa koncesionarima Alpina i Por, obešteti koncesionara, a zatim raspisati tendere i nastaviti realizaciju projekta", kazao je Mrkonjić na konferenciji za novinare povodom 100 dana rada Ministarstva.

Mrkonjić je rekao da će koncesionarima vratiti garanciju i platiti ono što su do sada uložili u radove, ali je dodao i da misli da "Srbiju uopšte neće koštati raskid ugovora o koncesiji".

Mrkonjić je kazao i da nije upoznat sa tim da su se na "širem partijskom nivou" vodili razgovori o postavljenjima poslovodstava u javnim preduzećima.

"Moj stav je poznat. Samo oni koji stručno zadovoljavaju bez obzira na partijsku pripadnost mogu da prihvate odgovoren funkcije u preduzećima", kazao je Mrkonjić i dodao da je Ministarstvo infrastrukture nadležno za 10 javnih preduzeća.

Govoreći o planovima izgradnje saobraćajne infrastrukture u Srbiji, on je ponovio da se za vreme mandata ove vlade mora završiti putni Koridor 10, a železnički Koridor 10 u narednih sedam godina i uraditi veći deo posla na osposobljavanju plovnog puta kroz Srbiju.

Mrkonjić je izrazio zadovoljstvo rebalansom budžeta za ovu godinu, koji je predvideo oko 2,5 milijarde dinara za završetak deonice Koridora 10, od Leskovca do Levosoja.

On je precizirao da će za Koridor 10 biti u naredne četiri godine izdvojeno oko četiri milijarde evra, od čega će za putni deo biti izdvojeno 1,6 milijardi, a za železnički 1,1 milijarda evra, dok će za ostalu putnu mrežu po Srbiji biti predviđeno oko 400 miliona evra.

Ministar je naveo da će za saobraćajnu infrastrukturu u ovoj godini biti izdvojeno ukupno 40 miliona evra, u sledećoj godini 760 miliona, u 2010. godini 1,1 milijarda evra, u 2011. godini 1,3 milijardi i 2012. oko 760 miliona evra.

Sredstva će biti obezbeđena od inostranih kredita i iz budžeta Srbije, pri čemu će od privatizacionih prihoda biti izdvojeno oko 20 odsto sredstava, dodao je on.

Kada se radi o planovima za izgradnju železničke mreže, Mrkonjić je rekao da je u planu izgradnja dvokolosečne pruge na Koridoru 10, koja će moći da izdrži brzinu vozova od 160 do 200 kilometara na sat.

On je najavio da će predložiti ministru ekonomije Mlađanu Dinkiću da se u Kragujevcu u sklopu "Fijatove" fabrike organizuje proizvodnja italijanskih vozova "Pendolino".

Mrkonjić je objasnio da su ti vozovi idealni za naše pruge jer ne zahtevaju savremeniji donji postroj i na postojećoj mreži mogli bi da saobraćaju 20-30 odsto brže od sadašnjih vozova.

On je naglasio da je ovo prvi put da se pred novinarima pojavljuje u sali, podsetio da je u proteklih 110 dana 94 boravio van Beograda na gradilištima i pozvao medije da što više izveštavaju sa gradilišta, pogotovo za Koridor 10, kojih će biti sve više.

(Agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image