Time se privodi kraju Plan reforme železnice 2016-2020. godina, kada je o otkazima reč. Od naredne godine broj zaposlenih će se smanjivati prirodnim odlivom, navodi list.

Najviše radnika, oko 770, odlazi iz "Srbija kargo", oko 320 napušta "Infrastrukturu železnice Srbije", a oko 20 "Zzeleznice Srbije", dok viška zaposlenih nije bilo u "Srbija vozu".

Radnici mogu da biraju jedan od dva obračuna otpremnina - 50 odsto uvećan tromesečni prosek bruto zarade po godini staža ili 240 evra za svaki godinu provedenu u tom preduzeću.

Iznos od 240 evra po godini staža je zaštitni mehanizam za radnike sa malim koeficijentima, rekao je Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije.

U "Infrastrukturi železnice" odlazak je bio potpuno dobrovoljan i ljudi su se sami izjasnili. U slučaju "Srbije kargo", dobrovoljno odlazi 60 odsto radnika. Što se tiče ostalih, bilo je neophodno formirati kriterijume i bodovanje, navode Novosti.