Ikarbus uskoro u većinskom vlasništvu Kineza
MONDO, Bojana Zimonjić Jelisavac 

Državni sekretar u Ministarstvu privrede Dragan Stevanovć kaže da je kineski partner pre dva dana izmirio sve svoje obaveze prema banci i otkupio potraživanja koja je imala prema Ikarbusu.

Stevanović je za TV Prva rekao da se kineska kompanija, koja je jedna od najpoznatijih svetskih kompanija u proizvodnji autobusa, kvalifikovala i ispunila uslove da postane većinski vlasnik Ikarbusa, što je garancija da će Ikarbus biti ponos Srbije.

Ikarbus će praviti električne autobuse?

"Kada se administrativno sve završi kineska kompanija može da počne da sprovodi svoje poslovne planove i programe", rekao je Stevanovic.

Generalni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić ranije je rekao da novi većinski vlasnik planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Naveo je da se za socijalni program, koji je sproveden pred kraj prošle godine, opredelilo oko 140 zaposlenih koji su dobili 200 evra po godini radnog staža, a da je u preduzeću ostalo 120 radnika.

"Otišli su uglavnom stariji zaposleni. Uspeli smo da sacuvamo kompletan inženjerski kadar što je i nama i firmi koja nas kupuje najbitnije", rekao je Vićentić.

Ikarbus je osnovan 1923. godine, iu pod nazivom Ikarus bio je prva fabrika aviona na Balkanu, da bi kasnije promenio i ime (zbog istoimene firme u Mađarskoj) i delatnost.

Prvi autobus u Ikarbusu proizveden je 1954. godine, po licenci austrijske firme Saurer.

Do sada je u toj fabrici proizvedeno više od 20.000 autobusa, od čega je znatan deo izvezen.

Ikarbus je jedan od srpskih "večitih gubitaša". Za 2017. godinu je, prema izveštaju Beogradske berze, prijavio gubitak iznad vrednosti kapitala od 2.776 miliona dinara (tada oko 22 miliona evra), i pored toga što su njegovi autobusi, od kojih su mnogi na ulicama Beograda (ili u garažama GSP-a), bili značajno jeftiniji od kunkurencije, recimo, iz Poljske. Razlog je jednostavan, kvalitet nije pratila ni tako mala cena.