• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija ima šanse na američkom tržištu

Predsednik Poslovnog saveta SAD-Srbija Džon Sejlor izjavio je da je sa dolaskom nove američke administracije neophodno angažovanje srpskih kompanija i vlade da bi se srpska privreda što bolje plasirala na američko tržište.

Predsednik Poslovnog saveta SAD-Srbija Džon Sejlor izjavio je da je sa dolaskom nove američke administracije neophodno angažovanje srpskih kompanija i vlade da bi se srpska privreda što bolje plasirala na američko tržište.

Sejlor je za Glas Amerike rekao da na spoljnopolitičkom planu novoj američkoj administraciji Balkan neće biti prioritet, osim Kosova koje će na ovaj ili onaj način biti aktuelno niz godina.

"Što se tiče ekonomije, u svetlu tekuće krize, prioritet novog predsednika biće američka ekonomija, a paradoksalno je da je Srbija u ovom momentu u nešto povoljnijoj situaciji u tom pogledu, mada će se globalna kriza odraziti i na nju", izjavio je Sejlor.

Prema njegovim rečima, Srbija je upravo zaključila dobar "stendbaj"
aranžman sa Međunarodnim monetarnim fondom, što njenu ekonomsku situaciju u ovom trenutku čini sigurnijom i stabilnijom.

"Izazov sa kojim je Srbija bila suočna proteklih godina bila je i njena relativna politička nestabilnost, što je uticalo i na ekonomiju. Međutim, s novom vladom i stabilnijom situacijom postoje dobre šanse da se privuče strani kapital i unaprede trgovinski odnosi sa inostranstvom", rekao je Sejlor.

Naglasio je da Srbija mora da poveća izvoz svoje robe, ali uz konkurentne cene, da obezbedi podsticajne mere u vidu poreskih olakšica i pojednostavljanja propisa radi lakšeg investiranja i da uskladi svoje poslovne ambicije sa svojim, ali i potrebama međunarodnog tržišta.

"Sa povratkom ambasadora u Vašington, Srbija bi trebalo da preduzme što aktivnije i agresivnije mere na ovdašnjem tržištu, naročito sada, kada dolazi nova američka administracija, i da postane politički i ekonomski sve prisutnija. Srbija može da privuče ruski i kineski biznis, ali i američki", rekao je on i dodao da na američkom tržištu Srbija može posebno uspešno da plasira svoj nameštaj, koji je tamo već bio prisutan i koji je prepoznatljiv, zatim poljoprivredne proizvode, tekstil i odeću.

On je, međutim, zaključio da će sve to to zavisiti od angažovanosti srpskih kompanija i podrške srpske vlade, kao i da je ta saradnja preko potrebna za uspešno delovanje na tržištu SAD.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image