Država Srbija je ponudila Folksvagenu lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a uredna dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju, pišu današnje Novosti.
Ponuđeno je takođe da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima.
Najveća kočnica za VW je, kako piše list, bila kako doći do kvalifikovane radne snage. Zato je Srbija odlučila da ponudi Nemcima da izgrade svoja postrojenja u centru u kojem u relativno malom obimu živi skoro tri miliona ljudi, na pola puta između Novog Sada i Beograda, kako bi tamo mogli da se zaposle stanovnici oba grada.
Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i lako otvaranje fabrika.
Na teritoriji Inđije već radi na desetine što stranih što domaćih fabrika, i skoro da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad.
Nedavno je agencija DPA plasirala vest da su Nemci odustali od naše zemlje i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, ali je iz Folksvagena to demantovano.
Upravo je ponuda naše države, koja se teško odbija, promenila situaciju, koju je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prethodno ocenio kao tešku. On je rekao da se za Folksvagen borimo, iako su šanse male.
Ipak, davanjem placa najvećem svetskom proizvođaču vozila, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov eventualni dolazak, cela Srbija bi imala ogromnu korist. Nemačko "da" značilo bi i ubrzanje višegodišnjeg projekta izgradnje podzemne železnice, o kojoj Beograđani još maštaju. A Inđija bi postala industrijski superioran centar.
Konačna odluka biće poznata najkasnije u novembru. Ono što je do sada izvesno, gigant iz Volfsburga će do 2023. godine u ovom delu Evrope izgraditi fabriku vrednu 1,4 milijarde evra u kojoj će zaposliti 5.000 ljudi. Godišnji kapacitet će biti 300.000 vozila.
U novoj fabrici bi trebalo da se pravi nekoliko modela, među kojima i novi kompaktni SUV modeli –Seat Ateka i Škoda Karok.
Konkurenti našoj zemlji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija. Naš najveći problem je to što nismo punopravni član EU, što može da stvori probleme oko izvoza, jer će više od 90 odsto produkcije biti namenjeno kupcima u inostranstvu.
Srbija ima još jednog džokera u rukavu – ako se Nemcima ne svidi prostor u Inđiji, spremna je alternativna lokacija u Šumadiji. Prema nezvaničnim informacijama, reč je o širem regionu Jagodine, pišu Novosti.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija
Mislite da će biti lako? Neće! Savo Milošević zna da će se Partizan mučiti do kraja godine