Obilasku radova prisustvuje i ambasadorka Kine Čen Bo, kao i zamenik gradonačelnika Goran Vesić i direktor EPS-a Milorad Grčić.

Prema procenama na mostu je do sada završeno oko 94 odsto ugovorenih radova i preostalo je još oko 1,5 metara da se spoji.

Most na ušću Kolubare i Save kod Obrenovca, na Koridoru 11, biće spojen u narednih sedam dana, najavio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

"Sa ponosom mogu da kažem da spajamo dve obale u narendih sedam dana i da smo prešli Kolubaru. Ovde smo bili pre dve godine i dva meseca kada je sve počinjalo...", rekao je predsednik.

Predsednik Aleksandar Vučić rekao je danas da taj most znači život za celu zapadnu, ali i centralnu Srbiju.

Kako je primetio, 70 godina su se žitelji zapadne Srbije pitali zašto Tito kod njih nije gradio put, da li je to bilo iz ideoloških razloga...a sada su dočekali novi put.

Vučića su predstavnici Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture, kao i Puteva Srbije upoznali sa tokom radova.

Predsednik je ambasadorku Kine zamolio da se ubrzaju radovi na deonici brze pruge Beograd - Stara Pazova, a Čen je rekla da će sve biti ubrzano i na vreme.
"Ovo je pravi pravi primer 'Pojasa i puta'", konstatovao je Vučić.

Predsednik je radnicima, i svima koji su angažovani na izgradnji mosta, rekao da je ponosan na sve koji su radili i učestvovali u projektu.

"Kada smo bili ovde pre početka radova, ovde nije bilo ništa, mnogo je problema Kolbara pravila.. Sava je ovde pravila probleme, jer je najdublja i najšira. Sada se premošćavaju i Sava i Kolubara istovremeno. Ovo je veličanstven objekat", konstatovao je predsednik.

undefined most

Dodao je da se za kineskim partnerima dogovorio da most bude kompletno završen do kraja godine.

Kako je rekao, obećali su da će do Svetog Nikole da bude gotov, kako bi ljudi mogli brže za Novu godinu da stignu na Zlatibor, Taru, Zlatar...

Obratio se i predsedniku opštine Obrenovac Miroslavu Čučkoviću da je most već realnost i da šta god mu neko govorio, to je izgranjeno u njegovo vreme, kao i fabrika Meita u Bariču.

Predsednik je rekao kineskoj ambasadorki da želi da Kinezi prenesu znanje našim radnicima, a Čen Bo je uzvratila da su i kineske kompanije naučile puno u Srbiji, jer su dobile iskustvo rada u Evropi, što je im je važno.

Čen Bo mu je prenela da su kineske kompanije u procesu završavanja sertifikata oko pruga, na šta je Vučić, šaljivo, uzvratio pitanjem: "Šta će sledeće da izmisle kad ih budete pobeđivali na svim tenderima?".
Na konstataciju kineske ambasadorke u Srbiji da to zavisi od tržišta, Vučić je rekao: "Dok ne ukinu tržište, jer Kini ne mogu da se suprotstave".

Vučić je osvrnuo i na svoj prošlonedeljni boravak u Kini i istakao da je neverovatno koliko kineski prijatelji vode računa o malim zemljma, a posebno o iskrenim prijateljima.
Rekao je ambasadorki da je srećan zbog svega što je srpska delegacija uradila u Kini,

"Svaki put kad odem i kad se vratim, srce mi je puno, jer znam da smo mnogo za zemlju napravili i znam da će odnosi Beograda i Pekinga biti odlični. Drago mi je što je predsednik Si pomenuo i Železaru i Ziđin i Linglong, jer kada Si to kaže onda je to za nas garancija", rekao je Vučić.
Preneo je i da je video da je kineskom predsedniku bilo drago što je srpski predsednik na kraju govorio na onakav način.

"Ja za razliku od drugih nemam tu vrstu straha, da kažem. Videli ste da su i drugi mislili kao ja, samo nisu smeli da kažu", rekao je Vučić.

O MOSTU

Radovi su počeli 5. maja 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin - Obrenovac dugačka 17,6 kilometara bude gotova do 5. januara 2020.

Most, glavni betonski na ušćhu Kolubare u Savu, koji gradi kineska kompanija Čajna komjunikejšns konstrakšn, dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara.

Raspon izmedju stubova je 275 metara.

Vrednost radova na deonici Surčin - Obrenovac 233,67 miliona dolara.

Investitor su Putevi Srbije, a finansijer Vlada Srbije.

Taj projekat izgradnje autoputa Surčin - Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.

Deonica je podeljena na pet sektora. Pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica - Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.

Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom odnosno budućim bulevarom koji spaja novu trasu autoputa sa Bulevarom Tošin Bunar.

Predviđena je projektom nova petlja Obrenovac koja che povezati novu trasu sa deonicom Surčin - Obrenovac - Ub sa starim obrenovačkim putem.

Autoput Surčin - Obrenovac omogućiće spajanje Koridora 11 sa Koridorom 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.

Zajedno sa deonicama u izgradnji Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig ukupne dužine 50,2 km i već završenim deonicama Ub - Lajkovac 12,5 km i Ljig Preljina 40,3 km povezaće ceo potez autoputa od Beograda do Preljine u dužini od 120 km.