• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Savladana Grdelica, uskoro otvaranje Koridora 10 FOTO

Izvor Tanjug

Južni krak Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru spreman je za otvaranje. Petlja Predejane jedina u Srbiji i na Balkanu cela na mostovskim konstrukcijama iznad reke.


Na ukupno 26,3 kilometra, na veoma teškom terenu, savladano je uspešno devet velikih kosina, izgrađena petlja Predejane, dva tunela i 33 mosta, i regulisano šest kilometara korita Južne Morave.

Direktor sektora za izgradnju Koridora Srbije Aleksandar Senić kaže da se na samom ulazu u Grdeličku klisuru nalazi most preko Južne Morave, a da je na tom mestu regulisano i korito Južne Morave u dužini od 400 metara jer je, objašnjava, neophodno da u slučaju bujičnih voda stubovi mosta budu zaštićeni.



"Pored same regulacije reke uradili smo i kamenu oblogu nasipa tako da nasip auto-puta ima dvostruku zaštitu od poplave i od bujučnih voda", rekao je Senić za Tanjug.

Naveo je da ta dvostruka zaštita treba da spreči eventualno ispiranje sitnih čestica nasipa u slučaju podizanja nivoa podzemnih voda.

Na južnom delu Koridora 10 celokuna deonica kroz Grdeličku klisuru je duga 26,3 kilometra, od toga 5,7 kilometara su mostovi, a ukupna dužina dva tunela, Predejane i Manajle, iznosi 2,8 kilometara.

Senić kaže da je u deonicu u Grdeličkoj klisuri ukupno ugrađeno 560.000 tona asfalta, a da je ukupna dužina svih potpornih konstrukcija oko 15 kilometara.

Naveo je da je, na primer, kosina 2 dužine 725 metara, gde je izgrađena galerija kao najbezbedniji način da se osigura njena stabilnost.

"Ukupno je u galeriju ugrađeno oko 7. 000 tona armature", rekao je Senić.

Za kosinu 3 je rekao da predstavlja kižište, za koje geolozi kažu da je pokrenuto posle pet miliona godina, te da se njena sanacija odvijala u tri faze.

Ispričao je da je prvo rasterećena sama kosina, gde je iskopan materijal u količini od preko 500. 000 kubnih metara, faza dva je predstavjala stabilizaciju, a faza tri izgradnju potpornog zida.
Kosina 5 je najmasovnija, a Senić navodi da je njena sanacija podrazumevala tri betonske konstrukcije na dubokim šipovima.

Objasnio je da je jedna konstrukcija uz sam auto-put dužine 430 metara ispod koje se nalazi 191 šip prečnika metar i po.

Konstrukcija 2, dodaje, ima 161 šip i nalazi se 120 metara od auto-puta, dok konstukcija 3 ima 91 šip i udaljena je 180 metara od auto-puta.

Senić kaže da je kosina 6 najviša i iznosi 62 metra, a da je na njoj prvi put primenjena tehnologija drenažnim bunarima.

Posle te kosine je petlja Predejane, za koju Senić navodi da je jedinstvena u Srbiji I na Balkanu jer je jedina celokupna na mostovskim konstrukcijama iznad reke.

Tunel Manajle koji je trenutno najduži drumski tunel u Srbiji dužine je 1.808 metara, a posle njega nailazi se na most Džemen do čija je dužina 521 metar.

"Iza njega je most Vrla dužine 645 metara koji je ujedno najduži most na južnom kraku Koridara 10 i najviši most čiji je najviši stub 62 metra?, rekao je Senić.

Naveo je da su oba mosta I dekorativno osvetljena, most Džemen do u beloj boji, a Vrla - specijalnom vrstom svetiljki koja omogućava million nijansi različitih boja.

O upravljanju svim bezbednosnim sistemima u tunelima brinuće tim tehničkih lica 24 sata 365 dana u godini u tehničko-operativnom centru.

Komentari 49

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Милош

Колико је пробијен рок завршетка радова? Ко и колико плаћа пенале, због тога? Да ли има кривице до министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре?

Tebra

Samo kontraši! Ako kritikuju to može a ništa drugo ppd milim bogom ne znaju. Dosta kritike, uradite nešto ako znate pa i to da bude objavljeno.

Deda

@Dex To sto si putovao i video nikakve veze sa vezom nema, samo neuki dalbu moze pomisliti da je teze i skuplje napraviti tunel kroz stabilno tlo i cvrstu stenu nego kroz klisuru sa nestabilnim tlom i slojevima...kapiras ili da crtam

special image