Zajedno sa direktorkom Evropske investicione banke (EIB) Dubravkom Negre, Zorana Mihajlović je danas obišlla deonicu istočnog kraka Koridora 10 i najkomplikovanije kosine C6 i C17, koje će poslednje biti završene na tom kraku.

U izgradnji istočnog kraka Koridora 10 EIB je učestvovala sa kreditom od 265 miliona evra na 30 godina, sa kamatnom stopom od 1,6 odsto, navela je Negre posle obilaska dodajući da je time Srbija uštedela oko 120 miliona evra.

Prema njenim rečima, i ova deonica Koridora 10 za Sićevačku klisuru zahtevna je kao i kroz Grdeličku klisuru, u čijoj je izgradnji, takođe, učestvovala EIB.

Kada je u pitanju istočni krak, kaže Negre, EIB finansira oko 52 kilometara od 86 kilometara, između Niša i granice sa Bugarskom.

''Znamo da je ovo panevropski koridor, spaja i centralnu i zapadnu Evropu preko Srbije sa Turskom i Bliskim istokom, a to je i bio razlog zbog čega se nasa institucija odazvala Vladi Srbije da kreditira ovaj projekat", rekla je Negre i dodala da su najpovoljniji uslovi stavljeni na raspolaganje Srbiji.

Kako kaže, ti uslovi su dati zbog toga što investicija, kao što je Koridor 10, više od 50 godina može da služi i daje ekonomsku korist.

''Bitno je da svi izvučemo nauke za buduće projekte i tu, pre svega, mislim na upravljanje projektom, organizaciju samog posla, ugovaranje, upravljanje ugovorom, izvođačima...'', rekla je Negre i dodala da imaju planove da Srbiji pomognu i za izgradnju autoputa od Niša ka administrativnom prelazu na Merdarima.

Negre je podsetila i da EIB finansira železničku prugu Niš-Dimitrovgrad i istakla da je ta pruga jako bitna jer služi i za transport i za kargo saobraćaj.

Mihajlović je zahvalila Negre što je došla da zajedno obiđu dve kritične tačke na lotu 2, a koje se čekaju da se završe, kako bi istočni krak bio pušten u saobraćaj na jesen.

Zahvalila je i EIB-u na podršci i pomoći u izgradnji Koridora 10 i navela da je ta banka dugogodišnji partner Vlade Srbije i to na najvažnijim i najvećim projektima.

''Zahvalni smo na poverenju i nadamo se nastavku saradnje sa EIB-om i na novom autoputu Niš-Pločnik, koji je jedan od pet autoputeva koje počinjemo da radimo ove i sledeće godine'', rekla je Mihajlović.

Ministarka je rekla da se vrednost izgradnje jednog autoputa može videti već onog trenutka kada se najavi sama gradnja, jer već u tom trenutku privlači investitore koji razmišljaju na duži rok.

Prema njenim rečima, sama gradnja autoputa važna je za direktna i indirektna zapošljavanja, a onog trenutka kada se autoput izgradi i pusti u saobraćaj, njegov značaj je u povezivanju, privlačenju novih investicija i otvaranju novih radnih mesta.

Obilasku kosina C6 i C17 prisustvao je i direktor za izgradnju Koridora 10 Aleksandar Senić koji je govorio o problemima na te dve kosine.

Prema njegovim rečima, na kosini C6, usled pomeranja tla prošle godine, predviđena je izgradnja galerije za trajnu stabilizaciju te kosine, a na kosini C17 klizište koje se pokrenulo, takođe, prošle godine, uzrokovalo je dodatni rad na stabilizaciji.

Na kosini C17 urađena je već prva faza stabilizacije, 205 šipova je već izvedeno, a trenutno se radi još 167 šipova i to u tri reda, kaže Senić.

Dodao je da se očekuje da do kraja avgusta radovi na kosini C17 budu završeni.