Prijatelji koje steknete na poslu mogu postati značajan deo vašeg života.Oni svakodnevno provode vreme na istom mestu kao i vi i mogu razumeti vaše poslovne probleme bolje nego članovi vaše porodice.

Neizbežno je da između vas i ljudi koje viđate svakodnevno i s kojima delite slične zadatke i probleme dođe do izvesne bliskosti.

Ova vrsta prijateljstva može znatno umanjiti nivo vašeg stresa na poslu. Ali, prijateljstvo u kancelariji nailazi i na izvesna iskušenja.

Ako kojim slučajem ova vrsta prijateljske veze pukne, to retko rezultira otvorenom konfrontacijom. Bivši prijatelji obično samo nastave da komuniciraju formalno, o temama koje se tiču posla. Oboje su svesni da će dotičnog nekadašnjeg prijatelja nastaviti da viđaju svakodnevno. Zato se odabere lagano udaljavanje, umesto otvorenog sukoba ili izliva emocija.

Ipak, imati prijatelja na poslu višestruko je korisno za vaš lični emotivni svet. U tom slučaju ne idete u kancelariju samo da biste zaradili novac već i da biste se ispričali s prijateljem. To vas motiviše i da bolje radite. Bolja komunikacija na poslu vodi ka boljim rezultatima.

Takođe, treba shvatiti posebnu dinamiku ove vrste prijateljstva. Kako se postaviti u "škakljivim" situacijama poput sledećih i kako izbaciti stres iz prijateljstva:

Nije lako ostati dobar prijatelj s osobom na čijem ste platnom spisku i od koje zavisite, ali razgovor je uvek najbolje rešenj. Čestitajte prijatelju na novoj poziciji i razgovarajte otvoreno o situaciji i recite mu da će ta promena možda izazvati neke promene i u vašem odnosu i objasnite da kao prijatelj uopšte ne očekujete specijalan tretman u odnosu na druge radnike.

Želite da budete puni razumevanja kada je prijatelj ophrvan privatnim problemima. Ipak, nije zdravo preterivati ni u empatiji. Ne želite da budete nečija vreća za odlaganje negativnih osećanja. Reč "ne" je zdrava. Nije pogrešno reći: "Razumem kako se osećaš, ali ja zaista moram da završim ovaj izveštaj do kraja radnog vremena".


(MONDO)