Time je znatno smanjen saobraćaj na Ibarskoj magistrali, a rasterećenje se očekuje i kada se ceo teretni saobraćaj sa magistralnih puteva prebaci na auto-put.

Vozači koji u Beograd stižu preko Bariča i Umke uglavnom su zadovoljni, prenosi RTS.

I pored povremenih kolona na isključenju sa auto-puta "Miloš Veliki" većih zastoja nema.

Do Beograda će brže stizati proizvodi iz Zapadne Srbije. Čačanskim privrednicima znači uštedu u vremenu provedenom na putevima.

"Pogotovu za posao prevoznika gde se vreme vožnje do granice sa Hrvatskom duplo smanjilo tako da će protok roba u svakom slučaju mnogo brže funkcionisati i to će mnogo podstaći i ekonomski i privredni razvoj", ističe predsednik Foruma privrednika Čačka Dragan Čakarević.

undefined Autoput Miloš Veliki

"Putevi Srbije" navode da se samo za prvih pet dana od puštanja u saobraćaj na novootvorenu deonicu auto-puta "Miloš Veliki" uključilo više od 70.000 vozila, dok je na Ibarskoj magistrali mereno od Lipovačke šume do Preljine prošlo ukupno 32.000 vozila, odnosno dnevno oko 7.300 vozila.

RTS navodi da je rasterećenje Ibarske magistrale već evidentno, a auto-put može potpuno da preuzme tranzitni saobracaj, osim ako kamioni ne budu izbegavali plaćanje putarine.

Autobusi mogu odmah da voze autoputem "Miloš Veliki"

"Ne verujem da će u punom kapacitetu koristiti. Siguran sam da će određeni broj vozila gledati da beži od tog auto-puta, ali zato postoje rešenja i mislim da oni moraju da se usmere na auto-put i da moraju da koriste taj auto-put'', naglašava Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

I prolaz kroz naplatnu stanicu u Preljini biće lakši kada se otvori svih šest naplatnih rampi.