• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Odgovarajući radni prostor za bolje rezultate

Većina od nas provodi na svojim radnim mestima veći deo dana. Zbog toga je veoma važan ambijent u kome provodimo toliko mnogo vremena.

Većina od nas provodi na svojim radnim mestima veći deo dana. Na posao odlazimo u ranim jutarnjim časovima, a napuštamo ga kada već pada veče. Zbog toga je veoma važan ambijent u kome provodimo toliko mnogo vremena.

Psiholozi dovode u vezu radni ambijent sa produktivnošću, motivacijom za rad i zadovoljstvom na poslu. Radni ambijent može da bude i jedna od preventivnih mera za ublažavanje profesionalnog stresa, prenosi internet portal “Poslovna žena.”


stražujući najpogodniji radni ambijent psiholozi su izdvojili neke uslove koji moraju da budu poštovani prilikom kreiranja takvog ambijenta. Jedan od prvih uslova je veličina radne prostorije i broj osoba koje koriste tu prostoriju.

Istraživanja pokazuju da se u prostorijama u kojima duže boravi veći broj ljudi razvijaju napetost i sklonost ka ispoljavanju ljutnje i besa. Takođe, od značaja je i razmak koji postoji među radnim stolovima. Fizička udaljenost među zaposlenima bitna je za očuvanje osećanja autonomije.

Postoje istraživanja koja govore da razmak među ljudima koji ostvaruju poslovne kontakte ne treba da bude manji od 120 cm. Manja razdaljina asocira na intimnost i može kod mnogih ljudi da budi teskobu.

Ukoliko priroda posla ili objektivni uslovi onemogućavaju da manji broj ljudi bude u istoj prostoriji, korisno je takvu veliku prostoriju ispresecati manjim, intimnijim prostorima u kojima se nalaze niski stočići i fotelje.

Ovakvi prostori ne koriste se nužno samo za predah zaposlenih. U takvom, intimnijem ambijentu mnogo je bolje voditi i neke poslovne razgovore. Jer, pisaći sto, koji nužno deli zaposlenog od nekog poslovnog partnera, predstavlja neku vrstu ne samo fizičke već i psihološke barijere koja može da ometa poslovne razgovore i dogovaranja.

Isto tako, korisno je da pored velike prostorije u kojoj radi veći broj zaposlenih, postoji i neka manja prostorija u kojima je moguće predahnuti, popiti kafu, pojesti sendvič, porazgovarati. Sve to zadovoljava čovekovu potrebu za intimnošću.

Što se tiče uređenja prostorije, najbolje je da rukovodioci obezbede osnovni nameštaj, a da se uređenje prostorije prepusti onima koji u njoj borave. Ali, i tu moraju da postoje neka pravila. Većina zaposlenih je sklona da radni prostor pretrpava saksijama sa cvećem, fotografijama najbližih, lošim reprodukcijama. Jasna pravila, koja mogu biti doneta u dogovoru sa zaposlenima, mogu ovo da spreče.

Pored veličine prostorije, rasporeda pisaćih stolova, broja ljudi u istom radnom prostoru, dobar radni ambijent podrazumeva i dobre mikroklimatske uslove, adekvatno osvetljenje, buku koja ne prelazi granicu dozvoljenog.

Obezbeđivanje adekvatnog radnog ambijenta može da utiče i na motivaciju zaposlenih. Koliko je ova motivacija važna istakao je još pre petnaestak godina predsednik kompanije “Nestle”.

Radni ambijent, međuljudski odnosi i stil rukovođenja predstavljaju osnovne faktore produktivnosti i dobre motivisanosti zaposlenih. Ovi faktori, uvek isprepletani i međusobno povezani, kriju u sebi poruku da se od ljudi uvek može dobiti samo onoliko koliko smo spremni da u njih uložimo. Mudri rukovodioci spremni su da ovakvu poruku na pravi način čuju.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image