Kompanija "Telekom Srbija" proglašen je u sredu uveče "Kompanijom broj jedan u Srbiji 2008" na osnovu plasmana u šest pojedinačnih kategorija u okviru akcije istraživanja javnog mnjenja koje su sproveli dnevni list "Blic" i agencija "Medijum galup".
Drugoplasirana kompanija na osnovu plasmana u svim pojedinačnim kategorijama je "Knjaz Miloš", dok je "Telenor" zauzeo treće mesto.
Istraživanje je sprovedeno u decembru 2008. godine u Srbiji na uzorku od 1.000 punoletnih ispitanika kojima je ponuđena otvorena lista sa 100 kompanija koje su sačinili novinari "Blica", koristeći kao polazište listu magazina "Ekonomist" pod nazivom "300 najvećih".
Pored ponuđenih kompanija, ispitanici su imali mogućnost da dodaju i kompanije koje nisu na listi, ukoliko smatraju da one zaslužuju da se nađu na njoj, objasnio je direktor “Media galupa” Srbobran Branković na svečanoj dodeli priznanja u hotelu "Zira" i dodao da se radi o izboru koji se zasniva na glasu potrošača.
Izbor "Kompanije broj jedan" najpre je obavljen u kategorijama – kvalitet proizvoda ili usluge, društvena odgovornost, briga o zaposlenima, privlačnost zaposlenja u datoj kompaniji, oglašavanje i opšti ugled.
U kategoriji kvalitet proizvoda ili usluge najbolje je plasiran "Knjaz Miloš", kada je reč o društvenoj odgovornosti i brizi o zaposlenima prvo mesto u obe kategorije zauzeo je "Telekom".
Ispitanicima je najprivlačnija bila mogućnost zaposlenja u "Elektroprivredi Srbije".
Prva u kategoriji oglašavanja je "Koka-Kola", brend koji je 40 godina prisutan u Srbiji, a kada je o opštem ugledu reč, na prvom mestu je "Delta Holding".
Na vrhu pojedinačih lista našli su se i "Naftna industrija Srbije", "Bambi", "Imlek", Apatinska pivara.
(Tanjug)