U Njujork, naime, svakom dana stiže milion i po paketa sa robom kupljenom preko Interneta, ali probleme s robom kupljenom na takav način imaju i svi veći gradovi u svetu.
Porudžbina putem Amazona, I-beja i sličnih sajtova, počinje pritiskom na jedno dugne tastature na kompjuteru, a dva dana kasnije, a uz doplatu i istoga dana, paket stiže na određenu adresu.
To izgleda veoma prosto i jednostavno, ali ispitivanja koja su obavljena pokazala su da firme koje se bave isporučivanjem tako kupljene robe imaju bezbroj problema, i njima se pozabavio njujorški dnevnik "Njujork Tajms".
Da bi se na vreme isporučila roba poručena preko Interneta, kamioni sa robom parkiraju se u dve saobračajne trake, čak na raskrsnicama, pa je policija registrovala samo prošle godine 471.000 prerkšaja zbog parkiranja. To je za 34 posto više u odnosu na 2013. godinu.
Glavni put za kamione koji treba da uđu na Menheten vodi preko mosta "Džordž Vašington" (kada ulaze iz pravca Nju Džersija), gde su inače najbliža skladišta i taj put je najzagušeniji u celoj zemlji. Kamioni koji se kreću prema mostu voze 23 milje na sat (manje od 40 kilometara na sat), što je pet milja sporije nego pre pet godina.
Usporavanju saobraćaja doprineli su i automobili koji voze kao "uberi" (alternativna taksi služba koja je dozvoljena u Njujorku, za razliku od nekih drugih gradova u SAD), ali najviše usporavaju kamioni.
Zbog toga automobili u najprometnijim delovima Menhetna voze brzinom od 7 milja na sat, koliko brzo se kreću i ljudi koji trče po parkovima i trotoarima. Ta "brzina" je za 23 odsto manja nego početkom decenije.
Gradske četvrti, poput Red Huka u Bruklinu, inače, zauzela su skladišta za čuvanje robe koja treba najbrže da se isporuči. Trenutno se na periferiji Njujorka grade skladišta na oko 185.800 kvadratnih metara. Na toj površini će biti izgrađeno i najveće skladište u SAD. Samo Amazon je tokom leta sagradio dva nova skladišta.
Neverovatne promene su za kratko vreme pogodile Njujork, jer privatni trgovački lanci koji prodaju samo putem Interneta su sagradili svoja skladišta i svoje mreže distribucije robe bez građevinskih dozvola, pa čak i bez znanja gradskih vlasti, otkrili su novinari "Njujork Tajmsa".
Vlasti se trude da pronađu nova skladišta i da obezbede barem parking za kamione da ne bi remetili gradski saobraćaj, pre svega kretanje gradskih autobusa.
Jedno od rešenja za isporuku robe je i korišćenje vodenih puteva, jer Menhetn je ostrvo usred Njujorka.
Prosečne isporuke njujorškim domaćinstvima su se utrostručile od 2004. do 2017, prema podacima Instituta za praćenje kretanja.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!
Kakav debakl Hrvatske u košarci, i to od Bosne! Odlazak na Eurobasket će biti nemoguća misija