Ceh Kelner i PPF odbijaju da kupovinom televizije kupuju politicki uticaj.html

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

TAJKUN U ŠOPINGU: Milijarder Kelner kupio 30 televizija u Istočnoj Evropi

Autor mondo.rs Izvor Tanjug
Autor mondo.rs Izvor Tanjug

Grupacija PPF najbogatijeg Čeha, Petra Kelnera, kupila je istočnoevropsku televizijsku kuću CME i njenih više od 30 televizijskih stanica u Češkoj, Bugarskoj, Rumuniji, Sloveniji i Slovačkoj. Alu uz kupovinu ide i veliki "demanti".

Izvor: Youtube/Screenshot/ CME

PPF demantuje da na medijsko tržište ulazi u želji da ojača svoj politički uticaj u Češkoj, preko TV Nova i obezbedi da se u Češkoj ne kritikuju poslovne aktivnosti PPF, pre svega u Kini.

"Tvrdnja da kupovinom CME ciljamo na to da utičemo na politiku je pogrešna. Povezivanje telekomunikacija i sadržaja je svetski trend. Televizija je i dalje zanimljiv biznis i njena veza sa telekomunikacijama ima smisla. Vidimo kupovinu CME kao dobru priliku za investiciju", prenose saopštenje PPF današnje "Lidove novini".

Možda će vas zanimati

PPF je ovog vikenda saopštila da je potpisala sporazum da za sumu od oko 2,1 milijarde dolara kupuje CME sa njenih više od 30 TV stanica sa oko 45 miliona gledalaca, među kojima je i češka televizija sa najvećim udelom na tržištu, TV Nova.

Kupovinu još mora da odobri Evropska komisija i nacionalna regulatorna tela u zemljama u kojima CME ima svoje televizije i ceo posao će biti definitivno okončan sredinom 2020. godine.

"Svaka od jakih investicionih grupa u Češkoj ima svoje medije i sigurno da nisu glavni izvor prihoda. Kod medija se efekat vlasništva ne meri parama, već pre svega uticajem", ocenio je za Lidove novini stručnjak za medije Jan Potuček, a analitičar sa Fakulteta društvenih nauka Karlovog univerziteta Milan Šmid upozorio je da TV Nova može u slučaju potrebe da bude dobar štit za Kelnera i njegovo poslovno carstvo.

GAZDA TELENORA U REGIONU

Kelnerov PPF je od maa prošle godine vlasnik regionalnih operatora Telenora u Mađarskoj, Bugarskoj, Crnoj Gori i Srbiji. Za tu akviziciju PPF je platio 2,8 milijardi evra.

 "TV Nova je od početka do današnjih dana bila neutralna komercijalna aktivnost. Moguće je da će u nju ući i izvestan politički faktor, da se program neće rukovoditi samo biznisom. Prema mom mišljenju neki politički razlog tu može da bude ali moramo da sačekamo da li će se na TV Nova ponovo pojaviti politička publicistika", kazao je Šmid.

Analitičari su upozorili da se kupovinom CME i odlaskom poslednjeg krupnog uticajnog stranog vlasnika sa češke medijske scene završava proces oligarhizacije čeških medija i da su sada glavne televizije, radio, novine i vebovi u rukama lokalnih milijardera, počev od premijera Andreja Babiša kome je put u politiku utrla kupovina izdavačke kuće Mafra sa najčitanijim od ozbiljnih dnevnika "Mladom frontom dnes".

"Poslednje godine pokazuju da stanje u kome su najveći privrednici i njihove grupacije pokupovali najuticajnije medije u zemlji na suštinski način podriva poverenje u njihovu nezavisnost i vrši pritisak na same novinare. Najnoviji posao Petra Kelnera nastavlja tim putem", kazao je direktor Fonda nezavisne žurnalistike, Jozef Šlerka.

Fond je pozvao PPF da se obaveže da program TV Nova i TV stanica u drugim zemljama za grupaciju najbogatijeg Čeha, Petra Kelnera, neće biti instrument da gura svoje poslovne, finansijske i političke interese.

Kelner, koji se godinama drži na čelu liste najbogatijih Čeha sa ovogodišnjom procenom magazina Forbs da poseduje imovinu vrednu 15,2 milijarde dolara, u ovom godišnjem izveštaju PPF posebno je naglasio da grupacija nema nameru da ulazi u politiku i utiče na nju.

"Teško je u to poverovati kada ima strateške aktivnosti ne samo na Zapadu već i u Kini a njeno poslovanje izaziva radost u krugovima oko šefa države a takođe dugoročno pomaže Institut (bivšeg predsednika) Vaclava Klausa", pišu današnje "Hospodaržske novini".

PROČITAJTE I OVO

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader