
Centralni registar osiguranika u Srbiji koji će omogućiti efikasniju kontrolu uplate doprinosa za penzije, trebalo bi da počne da radi krajem ove godine, najavio je direktor Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje (PIO) Goran Lončar.
On je agenciji Beta rekao da će Centralni registar osiguranika omogućiti redovnu proveru uplate doprinosa svakog meseca, a ako se utvrdi da poslodavac nije uplatio doprinos, slučaj preuzima Poreska uprava.
"To bi, s jedne strane, ubrzalo donošenje rešenja o penzionisanju, a s druge, poboljšanom kontrolom naplate doprinosa država bi obezbedila veća sredstva za isplatu penzija", kazao je Lončar.
On je precizrao da će se u Centralnom registru nalaziti i podaci o zdravstvenom osiguranju, a svaki osiguranik imaće svoj identifikacioni broj.
Direktor Fonda PIO naveo je da se rešenja za penzije u najvećem broju slučajeva izdaju u predviđenom roku od dva meseca, a ako se čekanje produži, razlog je to što poslodavac nije redovno uplaćivao doprinose.
Lončar je podsetio da je taj problem delimično rešen zakonom od pre dve godine, kojim je država preuzela obavezu da za jedan broj osiguranika uplati nedostajući staž.
Lončar, ipak, dodaje da postoji još dosta građana kojima poslodavci nisu redovno uplaćivali doprinose, a takvih problema ima pođednako u državnom i privatnom sektoru.
"Postoje čak i slučajevi da je staz uplaćen, a da o tome ne postoje podaci u matičnoj evidenciji, što onda dodatno komplikuje donošenje rešenja za penziju", kazao je Lončar.
On je rekao da je sradnja sa fondovima penzionog osiguranja u okruženju sve bolja, pa građani Srbije koji su radili u nekoj od bivših jugoslovenskih republika sve kraće čekaju na rešenja o penzionisanju.
(Beta)
On je agenciji Beta rekao da će Centralni registar osiguranika omogućiti redovnu proveru uplate doprinosa svakog meseca, a ako se utvrdi da poslodavac nije uplatio doprinos, slučaj preuzima Poreska uprava.
"To bi, s jedne strane, ubrzalo donošenje rešenja o penzionisanju, a s druge, poboljšanom kontrolom naplate doprinosa država bi obezbedila veća sredstva za isplatu penzija", kazao je Lončar.
On je precizrao da će se u Centralnom registru nalaziti i podaci o zdravstvenom osiguranju, a svaki osiguranik imaće svoj identifikacioni broj.
Direktor Fonda PIO naveo je da se rešenja za penzije u najvećem broju slučajeva izdaju u predviđenom roku od dva meseca, a ako se čekanje produži, razlog je to što poslodavac nije redovno uplaćivao doprinose.
Lončar je podsetio da je taj problem delimično rešen zakonom od pre dve godine, kojim je država preuzela obavezu da za jedan broj osiguranika uplati nedostajući staž.
Lončar, ipak, dodaje da postoji još dosta građana kojima poslodavci nisu redovno uplaćivali doprinose, a takvih problema ima pođednako u državnom i privatnom sektoru.
"Postoje čak i slučajevi da je staz uplaćen, a da o tome ne postoje podaci u matičnoj evidenciji, što onda dodatno komplikuje donošenje rešenja za penziju", kazao je Lončar.
On je rekao da je sradnja sa fondovima penzionog osiguranja u okruženju sve bolja, pa građani Srbije koji su radili u nekoj od bivših jugoslovenskih republika sve kraće čekaju na rešenja o penzionisanju.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.