Raspordaja, koju kompanija organizuje svakog 11. novembra, je tako donela 25 odsto više u odnosu na prodaju u prvih devet sati na isti dan prošle godine, saopšteno je iz Alibabe.

"Dan samaca", kineski pandan američkom "Crnom petku" i "Sajber ponedeljku", koji predsednik i glavni izvršni direktor Alibabe Danijel DŽang promoviše kao 24-časovni onlajn šoping praznik od 2009. godine, beleži ubrzani rast s tendencijom da postane najveći maloprodajni događaj u svetu, prenosi Rojters.

Poznat i pod nazivom "Duplo jedanaest" (Double Eleven), ime festivala potiče od kalendarskog datuma 11. novembra, pri čemu četiri jedinice (11/11) označavaju status samca.

Alibaba je prošle godine na svojim platformama na "Dan samaca" zabeležio prodaju vrednu 30 milijardi dolara, bacivši u zasenak 7,9 milijardi dolara ostvarenih u onlajn kupovinama na američki "Sajber ponedeljak". Prošlogodišnji rast prodaje na ovaj dan bio je 27 procenata, najniži u desetogodišnjoj istoriji tog događaja, što je nagnalo organizatore da potraže sveže ideje.

Tako je ovogodišnji 24-časovni šoping festival počeo nastupima američke pop zvezde Tejlor Svift i domaćih popularnih zvezda kao što je DŽekson Li.

Prodaja je u prvom minutu i osam sekundi dostigla milijardu dolara, da bi u prvom satu već iznosila 84 milijarde juana, što je za 22 procenta više od 69 milijardi juana zabeleženih u prvom sati prošle godine.

Alibaba je saopštio da ove godine očekuje preko 500 miliona korisnika koji će učestvovati u ovom šoping događaju, ili za oko 100 miliona više nego 2018.

Ovo je prvi put da na Alibabin "Dan samaca" na čelu kompanije nije njen dinamični suosnivač Džek Ma, koji je u septembru podneo ostavku na mesto predsednika kako bi "započeo nov život".

Ovogodišnja šoping groznica takođe dolazi u vrlo važnom trenutku za kompaniju koja ovog meseca izlazi na berzu u Hongkongu, gde na IPO želi da prikupi 15 milijardi dolara.