To u nepovoljan položaj stavlja preprodavce polovnih automobila, piše DW.
"Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu osloboditi zbog tih zabrana. Evo, Pasat dizel, euro 6, skoro nov automobil, ne mogu da ga prodam ni za 7.000 evra nižu cenu, govori Akajgan Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Nemačkoj.
Prema podacima nemačkog udruženja trgovaca automobila, dizel vozilo staro tri godine, sa 45.000 pređenih kilometara, gubi polovinu svoje vrednosti.
U rukama nemačkih trgovaca trenutno se nalazi oko 350.000 novijih polovnjaka, ukupne vrednosti pet milijardi evra, koji ne mogu naći svojeg kupca.
"Svi mi govore teraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, Hrvatsku, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko", priča jedan trgovac.
To je, po prilici, ono što nemački autodileri i rade. Tokom 2018. godine na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Nemačke je izvezeno 226.000 polovnih vozila. To je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, pre Folksvagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142.000.
Nemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u poslednjih nekoliko godina uvedene u pedesetak nemačkih gradova.
Dizelašima je zabranjeno da ulaze u centar Štutgarta i Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije.
Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!