Rekli su da je taj posao namešten i da je kineska kompanija, koaj je bila zainteresovana za radove, mogla da ih sprovede za mnogo niži iznos od ugovorenog.

Tokom rasprave o amandmanima na Predlog zakona o agencijskom zapošljavanju, poslanica Vjerica Radeta (SRS) rekla da je potpisivanje ugovora sa Behtelom velika prevara, i da je ministarka saobraćaja i građevinarstva Zorana Mihajlović sa bivšim američkim ambasadorom Kajlom Skotom napravila "dil" da Behtel radi deo koridora na autoputu od Preljine do Pojata.

Ponovila je navode radikala ranije iznete da će za taj posao Behtel dobiti iz budžeta 300 miliona evra više nego što bi za isti posao dobila kineska kompanija koja je bila zainteresovana.

PROBLEMI ŠIROM SVETA

Behtel, sa sedištem u Arizoni, je najveća građevinska kompanija u SAD i 11 privatna kompanija u SAD ukupno, u 2018 godini. Osim po veličini, poznati su i po skandalima u zemlji i svetu. U SAD su prozivani zbog naduvanjaa cene izgradnje glavnog saobraćajnog tunela u Bostonu (Project Big Dig), gde su i platili 352 miliona dolara odštete kada se srušio deo plafona i ubio jednog vozača. Nakon prvog Rata u Zalivu (protiv Iraka), dobili su lukrativne poslove obnove Kuvajta, za koje su takođe prozivani, kao i za 680 miliona dolara težak posao "obnove Iraka" 2003. godine. Problema su imali i u Boliviji, gde su održavani protesti zbog cene vode iz vodovoda u kojima je suvlasnik bio Behtel, ali i kod kuće gde su izgleda naduvali cene kamp kuća za unesrećene u udaru uragana Katrina 2005. Iz posla na izgradnji Autpoputa Transilvanija (A3), u Rumuniji su ljubazno oterani 2013.

Šef poslaničke grupe Srpske napredne stranke Aleksandar Martinović je odbacio tvrdnje Radete navodeći da je upućen javni poziv za sve zainteresovane da učestvuju u izgradnji Moravskog koridora.

"Prijavio se konzorcijum Behtel-Enka. Behtel je američka kompanija, a Enka turska. Dakle nije se prijavio niko drugi. Vlada Srbije i predsednik Srbije nisu nikome branili da se prijave na taj javni poziv. Javni poziv je nešto što piše u zakonu koji se tiče izgradnje Moravskog koridora. Mogle su da se prijave i kompanije iz drugih država, ali nisu", rekao je Martinović.

Radeta mu je odgovorila da radikali nisu protiv izgradnje koridora, ali da jesu protiv ukradenih 300 miliona iz budžeta.

"Za 300 miliona evra mogao se izgraditi ovaj deo koji treba da ide prema Požegi koji još nije u planu zato što niste obezbedili pare", navela je Radeta.

Istakla je da Behtel nije nikakva državna kompanija već je privatna kompanija SAD i ima veze sa bivšim američkim ambasadorom Kajlom Skotom, koji ih je odveo na ovo područje. Podsetila je i na slučajeve u Hrvatskoj i Rumuniji, navodeći da je ministar u Hrvatskoj podneo ostavku kada je otkriveno koliko je državnih para dao Behtelu.

Ministarska građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je danas u predsedništvu Srbije sa predstavnicima konzorcijuma Behtel-Enka komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora dužine 112 kilometara, na deonici Pojate-Preljina.

Tim autoputem će biti biti povezan Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki", odnosno gradovi Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac.

Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.