Javni gradski prevoz Nemacka proba besplatan prevoz

  • Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ekonomija

KOD NEMACA BESPLATAN PREVOZ: Sve za čistiji vazduh

Autor mondo,rs Izvor Tanjug
Autor mondo,rs Izvor Tanjug

Više nemačkih gradova nudi besplatne karte za gradski prevoz u određenim danima, a cilj ovog eksperimenta je da ubedi građane da smanje upotrebu automobila, kako bi vazduh bi manje stradali od otrovnog vazduha.

Izvor: ViewApart/iStockphoto

U Nemačkoj bi pre svega prigradski prevoz trebalo da pomogne da vazduh postane čistiji. Federacija pri tome potpomaže savezne pokrajine i opštine i to sa oko 8,6 milijardi evra svake godine, prenosi Dojče vele.

"Klimatski paket", osim toga, obećava povećanje budžeta za izgradnju prigradskesaobraćajne mreže sa milijardu evra godišnje od 2021. godine. Mnogi istraživači klime smatraju da je to premalo.

Možda će vas zanimati

Saveznom ministarstvu za saobraćaj je na raspolaganju ukupno 30 milijardi evra. Od toga 40 odsto ide na održavanje puteva, koje pre svega koriste automobili. Istovremeno više nemačkih gradova pokušava da stvori podsticaje za korišćenje sredstava javnog prevoza umesto automobila.

TUŽBA SUDU PRAVDE ZBOG LOŠEG VAZDUHA

U maju 2018, Evropska komisija je podnela Evropskom sudu pravde tužbu protiv Nemačke i još pet zemalja EU zbog zagađenja vazduha. U brojnim nemačkim gradovima su prekoračene količine emitovanog azot-dioksida koje propisuju smernice EU. Prema EK, štetni gasovi su krivi za oko 400.000 prevremenih smrtnih slučajeva u čitavoj EU.

U Hanoveru su, na primer, građani prve subote u decembru mogli besplatno da koriste javni gradski saobraćaj. U pogonu je bilo primetno više autobusa i tramvaja kako bi ta ponuda postala atraktivnija.

Neke ulice na užem području grada su bile čak zatvorene za saobraćaj, kako bi autobusi i tramvaji brže stizali do cilja. Porast broja putnika se nije primećivao jer je na ulicama bilo više tramvaja i autobusa nego inače.

Regionalni načelnik za saobraćaj, Ulf Birger Franc, procenjuje da je taj akcioni dan koštao oko 600.000 evra. Skupo, ali uspešno: prema prvim saznanjima, javni prevoz je imao 60 odsto više putnika. Gradonačelnik Belit Onaj pozdravlja taj rezultat, ali načelnik Franc naglašava da je to bio eksperiment a ne i dugoročno rešenje.

Prigradski saobraćaj bi u budućnosti trebalo da se dalje širi i da postane atraktivniji, ne samo po ceni.

"Komfor, pouzdanost i domet imaju veliku ulogu", kaže Lukas Blok sa instituta Fraunhofer na kojem istražuje nove forme mobilnosti. Kada su tramvaji stalno prepuni, kada stalno kasne i teško je doći do njih, onda nije tako važno to što je vožnja gratis, dodaje.

To pokazuju i druge gradske inicijative, na primer, karta od 365 evra za godinu dana koja je uvedena u Bonu prošle godine - vožnja gradskim prevozom košta tako jedan evro na dan.

Ali, od 17.000 dosad je prodato samo 6.500 karata. Kritičari naglašavaju da oni koji svakog dana idu na posao u drugi grad nemaju koristi od toga i da je za takve zaposlene automobil još uvek najatraktivniji.

U samim gradovima se situacija ionako menja.

"U velikim gradovima opada broj mladih sa vozačkom dozvolom", naglašava Blok. To je, između ostalog, posledica situacije u kojoj javni prevoz vozi kako treba a bicikl je takođe dobra alternativa.

Besplatan gradski prevoz subotom nude i gradovi Minster i Karlsrue.

PROČITAJTE I OVO

Inicijalizacija u toku...

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Hahah

Bas se lose zivi u Nemackoj Srbija zakon,mi placamo samo 30€ i vozimo se u prepunom busu koji smrdi na ulje,posto je ispravno vozilo...extra 👍

Duhovi

Pa kako sad botovi da objasne sto u Srbiji mesecna karta 30evra?

Sendvic

@Duhovi Pa sta se bunis kad je cena ista kao kod nemaca. Kazu naprednjaci da ima jos crkavice u narodu pa ce da podignu cenu da otmu sve dok su os na vlasti. Dizu struju, poreze akcize, kazne svake godine. I ove ce, a policije nikad vise da bi pisali kazne. Kako se hvalio onaj Rebic iza Stefanovica ove godine su ispisali oko milion. Koliko su para samo saobracajci oteli?

PRIČE IZ SRPSKIH ZATVORA

MONDO & EU