Varga je u video poruci, objavljenoj na njegovom postu na Facebooku, naveo da je kamata na kineski kredit fiksna i da postoji opcija prevremene otplate, ne ulazeći u detalje o drugim uslovima zajma, prenosi Rojters.

Početkom ovog meseca, Mađarska je pripremila nacrt zakona kojim se predviđa da svi podaci obuhvaćeni ugovorima za ovaj železnički projekat, vredan 2,1 milijardi dolara nose oznaku "strogo poverljivo".

"Imamo ugovor o kreditu koji je povoljan i siguran za Mađarsku", rekao je Varga u video poruci, dodajući da su uslovi "povoljni u odnosu na aktuelne dostupne uslove finansiranja".

Oko 85 odsto sredstava za finansiranje projekta će stići od Kine u vidu zajma, dok će 15 procenata obezbediti Mađarska, naveo je.

Varga je dodao da će nova železnička veza između Budimpešte i Beograda, koja će biti završena do 2025. godine, omogućiti Mađarskoj da bude centar evropskih logističkih mreža, kojima će se kineska roba transportovati iz Grčke u zapadnu Evropu.

Mađarski deo pruge od 150 kilometara gradiće kinesko-mađarski konzorcijum CRE, u čijem je sastavu mađarski holding Opus Global.

Deo pruge u Srbiji dug je oko 200 kilometara. Dve deonice pruge - od Beograda do Stare Pazove i od Novog Sada do Subotice, odnosno do mađarske granice - grade kineska kompanija CRSC i srpski podizvođači, a Ruske železnice grade deonicu od Stare Pazove do Novog Sada.