Srbija na proizvodnji "punta" sa oznakom "Fijata" ima zaradu od 722 evra po automobilu, izjavio je u Kragujevcu potpredsednik Vlade Srbije Mlađan Dinkić u sredu.
Srbija na proizvodnji "punta" sa oznakom "Fijata", koji je u kragujevačkim pogonima "Zastave" počeo da se proizvodi krajem prošlog meseca, ima zaradu od 722 evra po automobilu, izjavio je u Kragujevcu potpredsednik Vlade Srbije Mlađan Dinkić u sredu.
Dinkić je za drugu polovinu godine najavio uključivanje i domaćih prozvođača u tu proizvodnju i čime će automatski biti povećan i prihod.
"Sada je u toku proces lokalizacije 15 kompanija iz Srbije uključujući Fabriku akomulatora iz Sombora i Fabriku guma Trajal iz Kruševca, koji treba da zadovolje standarde Fiata i potpišu ugovore", rekao je Dinkić.
Dinkić, koji je i ministar ekonomije i ekonomskog razvoja, rekao je da je i bez Rusije tržište za prodaju "punto klasika" veliko i podsetio da je samo u Srbiji zainteresovanost za kupovinu pokazalo oko 20.000 građana.
Tu su, dodao je on, i zemlje CEFTE, Belorusija, zatim tržišta bivših jugoslovenskih republika, kao i mogućnost izvoza u Afriku.
"Pored toga,imaćemo ugovor o bescarinskom izvozu u Tursku, a o tome pregovaramo i sa Iranom", rekao je ministar ekonomije i regionalnog razvoja.
Dinkić je rekao da je u cenu "punto klasika" ukalkulisana i cena vode, gasa i drugih energenata i praktično apelovao na kragujevačka javna komunalna preduzeća da, kako je rekao, za sada pokažu više razumevanja za "Zastavina" dugovanja.
On je najavio da će, u sredu 15. aprila, početi zamena starih automobila za novi kragujevački "punto" po ceni od 5.999 evra i popust od 1.000 evra.
Dinkić je naveo da će se sve formalnosti oko vraćanja starog vozila i preuzimanja novog završavati za jedan dan.
"Mi imamo obezbeđen novac za subvencionisanje popusta prilikom kupovine 'punta' a s druge strane imamo vrlo povoljne potrošačke kredite", rekao je Dinkić.
On je ocenio da je veoma važno što će kragujevačka fabrika u godini duboke krize automobilske industrije u svetu duplirati proizvodnju i zaposliti radnike.
Sada na proizvodnji punta radi 500 ljudi, a povećanjem proizvodnje taj broj će se, do septembra, povećati na 1.000 ljudi koji će raditi u kompaniji Fiat automobili Srbija, rekao je on.
Dinkić je ocenio da odluka Rusije da ne dozvoli bescarinski uvoz kragujevačkih automobila neće uticati na realizaciju ugovora između Srbije i Fiata, navodeći da je dogovor sa Fiatom da prioritet bude izvoz na tržište Evropske unije.
Tržište za automobile iz Kragujevca je vrlo široko. Naravno bilo bi bolje kada bi nam i Rusi omogućili bescarinski izvoz, ali bez obzira na to originalna investicija Fiata je planirana prevashodno za evropsko tržište, rekao je Dinkić.
U poseti kragujevačkoj fabrici automobila sa Dinkićem su bili predsednik Upravnog odbora Fijat automobili Srbija Đovani De Filipis, državni sekretar u ministarstvu ekonomije Nebojša Ćirić i graodnačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.
(agencije/MONDO)
Dinkić je za drugu polovinu godine najavio uključivanje i domaćih prozvođača u tu proizvodnju i čime će automatski biti povećan i prihod.
"Sada je u toku proces lokalizacije 15 kompanija iz Srbije uključujući Fabriku akomulatora iz Sombora i Fabriku guma Trajal iz Kruševca, koji treba da zadovolje standarde Fiata i potpišu ugovore", rekao je Dinkić.
Dinkić, koji je i ministar ekonomije i ekonomskog razvoja, rekao je da je i bez Rusije tržište za prodaju "punto klasika" veliko i podsetio da je samo u Srbiji zainteresovanost za kupovinu pokazalo oko 20.000 građana.
Tu su, dodao je on, i zemlje CEFTE, Belorusija, zatim tržišta bivših jugoslovenskih republika, kao i mogućnost izvoza u Afriku.
"Pored toga,imaćemo ugovor o bescarinskom izvozu u Tursku, a o tome pregovaramo i sa Iranom", rekao je ministar ekonomije i regionalnog razvoja.
Dinkić je rekao da je u cenu "punto klasika" ukalkulisana i cena vode, gasa i drugih energenata i praktično apelovao na kragujevačka javna komunalna preduzeća da, kako je rekao, za sada pokažu više razumevanja za "Zastavina" dugovanja.
On je najavio da će, u sredu 15. aprila, početi zamena starih automobila za novi kragujevački "punto" po ceni od 5.999 evra i popust od 1.000 evra.
Dinkić je naveo da će se sve formalnosti oko vraćanja starog vozila i preuzimanja novog završavati za jedan dan.
"Mi imamo obezbeđen novac za subvencionisanje popusta prilikom kupovine 'punta' a s druge strane imamo vrlo povoljne potrošačke kredite", rekao je Dinkić.
On je ocenio da je veoma važno što će kragujevačka fabrika u godini duboke krize automobilske industrije u svetu duplirati proizvodnju i zaposliti radnike.
Sada na proizvodnji punta radi 500 ljudi, a povećanjem proizvodnje taj broj će se, do septembra, povećati na 1.000 ljudi koji će raditi u kompaniji Fiat automobili Srbija, rekao je on.
Dinkić je ocenio da odluka Rusije da ne dozvoli bescarinski uvoz kragujevačkih automobila neće uticati na realizaciju ugovora između Srbije i Fiata, navodeći da je dogovor sa Fiatom da prioritet bude izvoz na tržište Evropske unije.
Tržište za automobile iz Kragujevca je vrlo široko. Naravno bilo bi bolje kada bi nam i Rusi omogućili bescarinski izvoz, ali bez obzira na to originalna investicija Fiata je planirana prevashodno za evropsko tržište, rekao je Dinkić.
U poseti kragujevačkoj fabrici automobila sa Dinkićem su bili predsednik Upravnog odbora Fijat automobili Srbija Đovani De Filipis, državni sekretar u ministarstvu ekonomije Nebojša Ćirić i graodnačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović.
(agencije/MONDO)