Automobliska industrija je trenutno u ozbiljnoj krizi ali postoji optimizam, posebno kada je reč o Srbiji. Ovo je očigledno najpoželjnija destinacija u regionu za ulaganja stranih automobilskih kompanija. Samo od marta 2019. do marta 2020. godine, ulaganje u automobilski sektor Srbije iznosi 790 miliona evra i nema podataka da će biti promene ovih investicionih planova zbog krize", izjavila je predstavnica See News-a, Lilia Goranova, na onlajn konferenciji o razvoju automobilske industrije "SEE Automotive- Connect&Supply".

Konferenciju je okupila 14 predstavnika ove industrije koji su govorili o uticaju pandemije korona virusa na poslovanje, a organizovao ju je Automobilski klaster Srbije, uz podršku projekta Razvoj privatnog sektora u Srbiji (PSD) koji, u okviru Nemačko-srpske razvojne saradnje, sprovodi GIZ.

UDARAC ZA INOVACIJE

Na globalnom nivou jedan od uticaja krize prouzrokovane pandemijom korona virusa biće manjak investicija u inovacije u okviru automobilske industrije, rečeno je na konferenciji. "Kriza će odložiti razvoj autonomnih automobila čak do 2035. godine, a možda se to nikad neće ni desiti", saopštio je specijalista za istraživanje i razvoj iz Odeljenja za međunarodnu trgovinu iz Velike Britanije Džej Nagli Ipak, on je dodao da je dobra vest da se nastavlja rad na projektima razvoja električnih automobila za 2021/2022, budući da se potreba za električnim automobilima neće smanjiti.

Tokom pandemije korona virusa većina kompanija iz autoindustrije je zastala s proizvodnjom i okrenula se donacijama i proizvodnji potrebnih materijala za borbu sa virusom, navedeno je na konferenciji.

Procene SeeNews-a pokazuju da bi samo kriza u automobilskom sektoru mogla da utiče na dva odsto ukupne radne snage u nacionalnim ekonomijama Jugoistočne Evrope, a gubici u čitavom regionu mogli bi da budu veći od osam milijardi evra.

Analize pokazuju da će automobilski sektor biti među gubitnicima usred pandemije i ekonomske krize koju je izazvala, a oporavak zavisi od mera koje će preduzeti nacionalne vlade.

Ekonomska budućnost i razvoj Srbije zavise i od globalne situacije u autoindustriji.

"Ova industrija se trenutno se suočava sa mnogim izazovima, kao što su zatvaranje proizvodnih pogona i prekid globalnog lanca snabdevanja, što preti ekonomskom razvoju Srbije, koja ima godišnji obrt od tri milijarde evra u autoindustriji. Deo naše podrške je posvećen Automobilskom klasteru u Srbiji, koji organizuje konferencije i druge događaje za potrebe ove industrije, a jedan od glavnih ciljeva AC Srbija je digitalizacija autoindustrije koju je ova kriza učinila još bitnijom", istakao je rukovodilac sektora – Održivi ekonomski razvoj i zapošljavanje u GIZ-u Aleksandar Bec.

Kako je istaknuto, konferencija je jedan od najvažnijih stručnih i poslovnih skupova u ovom delu Evrope kada je u pitanju automobilska industrija, a drugog dana predstavnici kompanija učestvovali su i na više od 100 B2B sastanaka u cilju ostvarenja poslovnih kontakata.