• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Recikliran prvi "jugo"

U Centru za reciklažu u Žarkovu počela je realizacija programa zamene starih automobila za novi kragujevački "fiat punto". Mlađan Dinkić je najavio da će kompanija "Fijat" morati da investira u proširenje proizvodnje u kragujevačkoj fabrici automobila zbog velike tražnje "punta."

U Centru za reciklažu u Žarkovu počela je realizacija programa zamene starih automobila za novi kragujevački "fiat punto".

Ministar životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić izjavio je da je ova akcija pokazala da reciklaža u Srbiji može brzo da zaživi i da svako vozilo može da bude reciklirano u skladu sa evrooskim standardima, korišćenjem moderne tehnologije.

Prema njegovim rečima, akcija "Očistimo Srbiju" uključiće i čišćenje od starih vozila koja zagađuju životnu sredinu.

Prema podacima Ministarstva ekonomije Srbije, cene punta su od 6.999 do 9.699 evra, zavisno od opreme, što znači da će cena sa popustom iznositi od 5.999 do 8.699 evra.

Popust se može ostvariti uz reciklažu starih automobila, proizvedenih pre 1. januara 1999. godine, odnosno čiji motori ne ispujavaju ekološki standard euro 3.

Automobili koji se recikliraju moraju biti u voznom stanju.

Program mogu koristiti vlasnici automobila registrovanih u Srbiji, vozila kojima je istekla registracija posle 1. marta 2009. godine i državljani Srbije koji voze automobile registrovane u Crnoj Gori, a ovlašćenje za upravljanje automobilom im je izdato pre 1. januara 2008. godine.

Prema uputstvu objavljenom na sajtu Ministarstva ekonomije (www.merr.gov.rs), kupac koji želi da kupi punto uz popust od 1.000 evra, trebalo bi prvo da sa prodavcem sklopi predugovor u kojem se precizira rok isporuke vozila.

Stari automobil se predaje centru za reciklažu na dan preuzimanja novog automobila, a kupac dobija potvrdu o prijemu i tablice rekickliranog automobila.

Kupac potom u policijskoj stanici predaje tablice, saobraćajnu dozvolu i potvrdu centra za reciklažu i dobija saobraćajnu dozvolu na kojoj je dokaz o ođavi vozila.

Prema uputstvu, kupac je dužan da sa tim dokumentima ode kod prodvca automobila sa kojim će zaključiti ugovor kojim je predviđeno ostvarivanje popusta od 1.000 evra i kupuje punto.

Na sajtu Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja Srbije
(www.ekoplan.gov.rs) objavljena je lista ovlašćenih centara za reciklažu otpadnih vozila.


Popust od 1.000 evra za reciklirani automože se ostvariti za automobile u kompletnom i voznom stanju, starije od 10 godina, registrovane u Srbiji u skladu sa važećim propisima.

Program važi i za državljane Srbije koji poseduju propisno izdato i važeće ovlašćenmje za upravljanje i raspolaganje automobilom registrovanim u Crnoj Gori, izdato pre 1.
januara 2008. godine.

Prvi automobil recikliran u centru za reciklažu u Železniku je crveni "jugo koral 55".

Državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić izjavio je da očekuje da u maju proizvodnja u kragujevačkoj fabrici automobila bude podignuta na 2.000 vozila i da krajem juna i početkom jula, uz dodatne investicije "Fijata", proizvodnja bude oko 3.000 vozila mesečno.

Ćirić je rekao RTS-u da je namera da se što pre poveća kapacitet proizvodnih traka u Kragujevcu i da 20.000 ljudi, koliko se dosad prijavilo za kupovinu "punta", što pre dobijaju svoja vozila.

On očekuje da za dva meseca, umesto sadašnjih 500, u proizvodnji "punta klasik", bude angažovano 1.000 ljudi, da "Zastava" po svakom automobilu dobije 722 evra, a da država, od svakog prodatog automobila inkasira 1.000 evra na osnovu PDV-a.

Podsetivši da je prošle godine "Zastava" proizvela 3.000 "zastava 10", Ćirić je najavio da je ove godine planirana proizvodnja više od 20.000 vozila "punto klasik" različitih modela i da "Fijat" investira oko 1,5 miliona evra da bi se podigao kapacitet i tehnički i tehnološki podigla lakirnica.

Ćirić je naveo da će danas pet kupaca u Beogradu preuzeti svoje nove automobile i da su predstavnici Ministarstva prošle sedmice bili u fabrici, gde je oko 500 radnika zaposleno na trakama i gde se dnevno "izbacuje" oko 40 do 50 automobila.

On je objasnio da je procedura jednostavna i da je potrebno otići kod ovlašćenog prodavca "Fijatovih" vozila, kojih trenutno ima pet - u Beogradu, Kragujevcu i drugim gradovima - i potpisati predugovor.

Prema njegovim rečima, novim kupcima koji bi sada potpisali predugovor bilo bi rečeno kod "Fijatovog" dilera da mogu njihov auto očekivati, na primer, 15. ili 20. maja.

Zamišljeno je da kupac može čak istog, ili dan ranije da odveze staro vozilo u centar za reciklažu, rekao je Ćirić.

On je kazao da u Železniku postoji centar za reciklažu i mašina koja za minut reciklira ceo auto, dodajući da je kapacitet tog centra 300 vozila dvevno.

Ćirić je rekao da će kupci auto, ukoliko košta 7.000 evra, dobiti za 6.000, pod uslovnom da je automobil stariji od 10 godina.

On je istakao da akcija "staro za novo" nije limitirana vremenski, nego brojem automobila i da trenutno taj broj iznosi 5.000 automobila, za šta su obezbeđena sredstva i da, ako bude potrebe, verovatno, predstoji i povećanje tog broja.

Dinkić: Fijat da proširi proizvodnju zbog tražnje "punta"


Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić naglasio je da će država sada subvebncionisati zamenu 5.000 automobila u programu "Staro za novo", a da će kompanija "Fijat" morati da investira u proširenje proizvodnje u kragujevačkoj fabrici automobila, pre svega kapaciteta lakirnice, zbog velike tražnje "punta."

"Investicija će ići u pravcu da se obezbedi veća proizvodnja 'punta' za koji postoji neverovatna tražnja, a onda će se ti kapaciteti biti iskorišćeni za proizvodnju novog modela", rekao je Dinkić novinarima prilikom reciklaže prvog starog automobila po programu zamene "staro za novo" u Železniku.

Ministar je podsetio da je već u toku rekonstrukcija fabrike u Kragujevcu, ali i naglasio da ćemo "kad kriza prođe imati novi model, a do tada je i 'punto' dobro rešenje".

On je najavio i mogućnost proširenja tržišta za program "staro za novo" i na područje Republike Srpske, o čemu će se narednih meseci razgovarati sa predstavnicima RS i domaćim bankama koje imaju filijale u Srpskoj.

Na pitanje novinara koliki su prihodi Srbije od posla sa prodajom "punta", Dinkić je kazao da od svakog novog "punta" 722 evra ostaje "Zastavi" i iz toga se isplaćuju zarade zaposlenima ali i drugi materijalni troškovi - kao što su gas i struja.

Dinkić je najavio i da su problemi sa dugovanjima za struju koje ima "Zastava" rešeni jer je sa lokalnim komunalnim preduzećima dogovoreno da se napravi reprogram zaostalih dugovanja, a da se tekuće obaveze redovno izmiruju.

Govoreći o aktuelnoj temi, odnosno najavljenom oporezivanju automobila, ministar je najavio i da će se voditi računa da se visokim poreskim stopama ne obuhvate vlasnici automobila od 2.000 do 2.500 kubika, ali da zato vlasnici džipova i svih ostalih modernih vozila veće kubikaže od 3.000 kubika budu operezovani.

Direktor preduzeća "Fijat-Srbija" Đovani de Felipis izjavio je da će se učiniti sve da isporuke automobila novim kupcima budu obavljene što pre.

"Mi ubrzano radimo na tome da isporučimo druge automobile u skladu sa zahtevima kupaca", rekao je De Felipis i naveo da očekuje da će program zamene "staro za novo" naići na dobar odziv.

On je najavio i da će država pomoći industriju reciklaže tako što će zainteresovanima omogućiti da nabave opremu uz pomoć povoljnih kredita Fonda za razvoj.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image