Sistem sličan dopunjavanju baterija kočenjem kod električnih vozila (rekuperacija) će u okviru projekta gradskog preduzeća za javni prevoz, Bečke linije, biće korišćen kao mikroelektrana.

Svaki put kada se neki voz zaustavlja na stanici, oslobađa se kočiona energija. Većina te energije vraća se u sistem i pokreće druge vozove.

Kada se ne koristi za te svrhe, kočiona energija preusmerava se u 20-kilovoltnu mrežu naizmenične struje kompanije Bečke linije.

Takva "reciklirana" struja zatim se koristi za napajanje pokretnih stepenica, liftova i rasvete na stanicama bečkog metroa.

Prvo postrojenje za pretvaranje kočione energije u struju u Beču je postavljeno 2018. godine na stanici podzemne železnice linije U2, u okrugu Donauštat.

Ove godine, Beč je dobio još jedno takvo postrojenje na stanici linije U1 - Altes Landgut, u okrugu Favoriten.

Što se više energije reciklira, to je manje energije potrebno iz proizvodnje, navode iz bečke Uprave za zaštitu okoline.

Prema procenama, ova postrojenja na godišnjem nivou mogu da proizvedu količinu struje koja, u proseku, odgovara potrošnji u 720 domaćinstava.

Takođe, ova metoda omogućava značajno smanjenje emisija ugljen-dioksida za čak 400 tona, navode agencije.

Danas samo jedan odsto ukupnih emisija ugljen-dioksida u austrijskoj metropoli otpada na javni prevoz.

Beč bi uskoro trebao da dobije još četiri ovakva postrojenja za recikliranje energije, od kojih je prvo planirano već 2021. godine.