• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Telekom će vredeti više od 4 MILIJARDE EVRA, na Arena sport španska liga

Koordinator za internet i multimediju "Telekom Srbija grupe" Vladimir Lučić kaže da je 2019. godine ostvarien rekordan prihod u istoriji kompanije od 133 milijarde dinara. Od jeseni 2021. godine na Arena sport utakmice španske fudbalske lige.

On je rekao da je Telekom Srbija ušao u fazu "nezaustavljivog rasta", da je plan da do kraja ove godine dođe do tri miliona TV i internet korisnika, i uveren je da će do 2023. godine ova telekomunikaciona kompanija vredeti više od 4 milijarde evra.

U intervjuu "Blicu", Lučić je rekao i da je TV Arena sport kupila prava za prenose španske lige od jeseni 2021. godine, a od ove jeseni gledaoci ove sportske televizije moći će da prate utakmice portugalske lige.

Govoreći o poslovnim uspesima Telekoma Srbija, Lučić je rekao da "rezultati nisu pali sa neba već su plod razvojne strategije, definisane programom 'Milion plus'".

"Ocena o uspešnoj poslovnoj godini ne zasniva se samo na uvećanju prihoda, veći na povećanju broja korisnika i rastu EBITDA, koja predstavlja jedan od najvažnijih elemenata kada se određuje vrednost kompanije... Mi već sada imamo 10,4 miliona korisnika, od kojih je 2,4 miliona internet i TV korisnika, što je u odnosu na 2018. godinu više za 664.000. Za nas 2019. godina nije samo godina uspeha, već i godina preokreta, jer smo od klasične telekomunikacione kompanije stigli do moderne svetske firme u kojoj su multimedija i internet osnova razvoja. Da nismo krenuli tim putem, stagnirali bismo jer prihodi na vojsu (glasu), SMS-u, pretplati fiksne telefonije i međunarodnom saobraćaju padaju. Samim tim veliko povećanje broja korisnika u internetu i multimediji, rast prihoda kao i snažno povećanje EBITDA su pokazatelji povećanja vrednosti firme i njene sigurne budućnosti", kaže on.

Prema rečima Lučića, u fiksnoj telefoniji je pad prihoda pet odsto, dok je kod mobilne telefonije zabeležen simboličan rast jer se sve više koriste aplikacije umesto vojsa i SMS.

"Takođe, mobilna postaje manje profitabilna, jer korisnici već godinama sve češće prelaze sa pripejda na postpejd, a to za kompaniju znači povećanje troška zbog kupovine mobilnih telefona, koji se uglavnom prodaju u promotivnim paketima. Ilustracije radi, samo prihod od međunarodnog saobraćaja od 2012. godine do danas pao je za više od 50 miliona evra. Te negativne trendove kompenzovali smo rastom prihoda od 44 odsto u multimediji i 13 odsto u internetu, koji ne bi bio mogić bez ulaganja i kupovine kablovaca, što je bio naš najbolji poslovni potez", rekao je Lučić.

Na opasku da se deo stručne javnostu ne bi se složio sa ovim, jer smatra da su akvizicije kablovaca uvećale zaduženost kompanije i smanjile neto dobit za više od 70 odsto, Lučić kaže da je "neto dobit manja nego ranijih godina", a da je ključni razlog za to "amortizacija povezana sa velikim investicijama koje se odnose na optičku i mobilnu mrežu".

"Ulagali smo puno i u sadržaje i kanale koje nismo imali, kao što je FOX, pa je logično da kada imate jak investicioni ciklus, on mora da se odrazi na amortizaciju. Dakle, mi nismo ulagali ove dve godine samo u kupovinu kablovskih operatera, već i u modernizaciju mreže i jačanje u ponudi sadržaja. Ali taj veliki investicioni ciklus se završava, a pozitivni trendovi rasta prihoda će se nastaviti i sledećih godina. Rast prihoda ove godine biće i veći nego u 2019, a tokom 2020. ćemo kablovske operatere spojiti as Telekomom i to će doprineti boljoj optimizaciji troškova i većoj efikasnosti. Rast prihoda doneće i snažno povećanje neto dobiti, za koju predviđamo da će već 2021. biti više od 200 miliona evra", rekao je koordinator za internet i multimediju "Telekom Srbija grupe".

Negirao je tvrdnje da je kupovina kablovaca uticala na povećanje zaduženosti i da je to ugrozilo profitabilnost kompanije.

"Naša zaduženost ne ugrožava profitabilnost kompanije i to su zlurade tvrdnje. Mi jesmo akvizicije kablovaca ostvarili iz kredita i to ne krijemo. Nije prvi put da imamo snažne investicione cikluse. Setite se 2007. godine, kada smo investirali 700 miliona evra kako bismo se proširili na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Sada smo se zadužili zbog investicija za koje smo sigurni da našu kompaniju dovode na mesto broj jedan u regionu. Zato tvrdim da su te akvizicije imale višestruku korist, a ne štetu, jer smo kupili deo tržišta, i to tržišta koje je pripadalo našoj konkurenciji, i razbili kartele kablovaca, ali i dobili znatan broj korisnika i smanjili konkurenciju".

Upitan kolika je zaista zaduženost Telekoma, odgovorio je: "Ona je i dalje manja od tri puta EBITDA, čime se nalazimo u industrijskom telekomunikacionom proseku i to je činjenica koja je lako proverljiva".

"Da biste lakše razumeli o čemu pričam, reći ću vam da nas kreditiraju najveće evropske banke, i to bez ikakvih garancija, što nije slučaj sa nekim regionalnim telekomunikacionim igračima, koji su morali da stave u zalog svoje firme za dug. To kod Telekoma nije slučaj jer je on finansijski gigant, koji prihoduje 133 milijarde dinara, što je više od 1,1 milijarde evra. Za razliku od drugih operatera, imamo i 20 odsto sopstvenih akcija kupljenih 2012. godine. Ponavljam, sve ovo pokazuje da je Telekom Srbija finansijski gigant. Telekomunikacije su dinamičan biznis i morate uvek svoju kompaniju usmeriti ka budućim trendovima, kako bi opstala na tržištu. Primer 'Nokia' telefona koji su nekad imali svetsko tržišno učešće od 40%, a onda za tri godine praktično nestali, dobar je pokazatelj dinamičnosti tržišta. Zaokretom u poslednje dve godine uspeli smo da našeg giganta usmerimo ka dobroj budućnosti. U ovoj industriji nema napretka bez kontinuiranih promena i investiranja".

Na konstataciju da multimedija sada primarna a telefonija sporedna delatnost, Lučić je rekao da je normalno da se traže novi izbori prihoda.

"Kada vam godinama padaju prihodi u telefoniji, posebno fiksnoj, normalno je da tragate za novim izvorima prihoda i okrećete se novim uslugama koje te prihode donose. Nama je prvi strateški cilj veliki broj internet korisnika, a drugi je multimedija kao dodatni izvor prihoda, posebno produkcija, u koju već ulažemo. Treći cilj nam je da počnemo da proizvodimo digitalne servise, koje bismo prodavali kako i zemlji tako i u inostranstvu. Efekti tih naših zaokreta videće se već ove godine, a onda će od 2021. do 2023. godine doći do snažnog rasta profitabilnosti. Sve to vodi ka uvećanju vrednosti kompanije, za koju sam uveren da će 2023. godine iznositi više od četiri milijarde evra, jer će EBITDA preći 700 miliona evra, što obezbeđuje izvrsnu budućnost Telekoma Srbija", naglasio je Lučić.

Upitan da li je deo te budućnosti i kupovina medijskih kuća i da li je tačno da ste već sada prikriveni vlasnik nekih od njih pa država preko vas ima uticaj na njihovu uređivačku politiku, Lučić je odgovorio:

"Hajde da ovo pitanje razjasnimo jednom za svagda. Kada se govori o medijskom uticaju, pre svega se misli na informativni program, jer je on važan za formiranje javnog mnjenja. Mi nismo fokusirani na informativni program, već pre svega na sportski, serijski i zabavni sadržaj. I to rade svi ozbiljni operateri u svetu. Sa Euronewsom, koji će nam biti partner u otvaranju Info kanala, prihvatili smo da glavnog urednika oni biraju i plaćaju. Kada je reč o saradnji sa drugim medijima, po prirodi posla mi moramo da se oglašavamo, jer se bavimo prodajom usluga i marketing nam je izuzetno važan. Naravno da su nam u tom segmentu mediji prirodni partneri. Ta saradnja postoji od osnivanja naše kompanije, sve ostalo su besmislice i zlonamerne spekulacije".

Upitan o tvrdnjama da je TV Arena sport pretplatila Evropskoj fudbalskoj uniji (UEFA) prava za prenose Lige šampiona i Evropske lige od 2021. do 2024. godine, koja po sezoni navodno koštaju 46 miliona evra, Lučić je negirao tu sumu.

"I ovo ćemo da razjasnimo argumentovano jer je reč je o najkvalitetnijem sportskom sadržaju, koji smo kupili na transparentnom tenderu, organizovanom od strane UEFA. Ova cena nije tačna. Zbog strogih uslova iz ugovora, ne možemo da govorimo o sumama. Ko se imalo razume u ovaj posao, zna da se radi o ključnom sadržaju jednog sportskog kanala, koji će između ostalog obezbediti odlične prihode kako kroz reklame tako i kroz dalje širenje tog kanala, u ovom slučaju naše Arene sport, u regionu i šire".

Gledaoci Arene sport gledaće od jeseni 2021. godine pa u narednih pet godina špansku ligu, a od ove jeseni kreću i prenosi utakmica portugalskog šampionata.

"Potpisali smo petogodišnji ugovora za prenos španske lige, koji će na našem kanalu početi da se emituje od jeseni sledeće godine, a prenosi portugalskog prvenstva startuju ove jeseni. Ugovor nam ne dozvoljava da govorimo o ceni, ali svi znaju da je španska liga jedna od najkvalitetnijih na svetu, i normalno je da smo taj sadržaj želeli za svoje korisnike. I ovde smo pobedili na transparentnom tenderu, tako da će gledaoci Arene sport zaista uživati u najboljem sportskom sadržaju", rekao je Lučić Blicu.

PROČITAJTE I OVO

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Goja

Ako je tako zašto prošle godine nisu podeljene dividende.

Mija

I neko je hteo da proda ovaj zlatni rudnik...

Sone PFK

Napravite Arena Sport 4K kanal i neki jos ubacite u MTS ponudu.

special image