• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koridor 10 prioritet vlade

Premijer Srbije Mirko Cvetković izjavio je da su u vreme finansijske krize važne investicije u infrastrukturu, pa je zato za Vladu prioritet u naredne četiri godine izgradnja putnog "Koridora 10".

Premijer Srbije Mirko Cvetković izjavio je danas da su u vreme finansijske krize važne investicije u infrastrukturu, jer predstavljaju platformu za kreiranje novih radnih mesta, održiv ekonomski rast i ekonomski oporavak zemlje, pa je zato za Vladu prioritet u naredne četiri godine izgradnja putnog "Koridora 10".

Cvetković je, na otvaranju konferencije "Reforma saobraćajnog sektora i unapređenje konkurentnosti zemlje", rekao da ukupna vrednost invseticije u putni "Koridor 10" iznosi oko 1,65 milijardi evra.

Za realizaciju te investicije Svetska banka (SB) odobriće388 miliona dolara, Evropska banka za obnovu i razvoj(EBRD) 150 miliona evra, Evropska investiciona banka (EIB) 540 miliona evra, a sredstva će obezbediti i Srbija.

"Vlada takođe planira modernizaciju i rekonstrukciju železničke infrastrukture na 'Koridoru 10', sa ciljem da se značajno poveća brzina saobraćaja. Ukupno potrebna sredstva za ovakvu investiciju iznose oko dve milijarde evra", naveo je Cvetković.

On je ukazao da će realizacija tih investicija podstaći angažovanja domaćih kompanija i to znači više posla za domaću građevinsku, metalsku i putnu industriju, ali i za mala i srednja preduzeća koja se javljaju kao značajan učesnik u ovakvim procesima.

"Razvoj infrastrukture, pre svega transportne, jedan je od ključnih prioriteta Vlade Republike Srbije. Cilj je postizanje održivog privrednog razvoja, ravnomernog regionalnog razvoja kao i povećanje konkurentnosti države na putu pridruživanja Evropskoj uniji", naglasio je Cvetković.

On je naglasio da je integracija srpske transportne mreže u centralnu regionalnu transportnu mrežu prepoznata kao ključni cilj koji je i pretpostavka ekonomskog i socijalnog razvoja zemlje.

Razvoj transportne infrastrukture i reforme u sektoru transporta podržale su i međunarodne finansijskeinsitucije: SB kroz projekat rehabilitacija transporta u iznosu od 105 miliona dolara, EBRD kreditima u iznosu od oko 375 miliona evra i EIB kreditima u iznosu većem od 630 miliona evra", rekao je premijer.

On je najavio da bi Skupština Srbije sledeće nedelje trebalo da ratifikuje Sporazum o otvorenom nebu koji će omogućiti da i avioni kompanija sa jeftinim kartama sleću na beogradski aerodrom.

Cvetković je na konferenciji o reformi saobraćajnog sektora u Srbiji rekao da će primena tog sporazuma moći da počne dva do tri meseca posle ratifikacije.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić ocenio je da, po prvi put u poslednjih 40 godina, koliko je on u oblasti infrastrukture, država ima jasan stav šta hoće i želi, prvi put se zna šta su projekti.

On je poručio da ova Vlada, do kraja svog mandata, u naredne četiri godine želi da završi svih nedostajućih 160 kilometara autoputa na "Koridoru 10" i da popravi i modernizuje infrastrukturu na železnici, da više ne bude deonica gde se vozovi kreću brzinom 10-15 kilometara na čas.

On je najavio da bi, do tada, prugom na "Koridoru 10", osim deonice između Niša i Dimitrovgrada, vozovi trebalo da idu 150 kilometara na čas.

Mrkonjić je upozorio i na izostanak jedve važne stvari kada je reč o infrastrukturi - održavanja puteva, što nije rađeno u poslednjih deset godina, a za to su godišnje potrebne dve milijarde evra, kako bi se postigli evropski standardi i norme.

On je ocenio kao lošu stvar dosadašnji način privatizacije preduzeća za održavanje puteva, jer se time došlo u situaciju da je putna privreda razdrobljena.

Prema rečima Mrkonjića, problem u mnogim radovima u putnoj infrastrukturi predstavlja nedostatak kompletne projektne dokumentacije, kao i eksproprijacija, i zbog toga su neka sredstva međunarodnih finansijskih institucija ostala "zarobljena".

"Doći ćemo u poziciju da ćemo te kredite izgubiti ako ne budemo brži i efikasniji u tom delu posla"", upozorio je Mrkonjić.

Organizator konferencije "Reforma saobraćajnog sektora i unepređenje konkurentnosti zemlje" je Centar za liberalno demokratske studije, u saradnji sa predstavnicima Svetske banke.


(Fonet)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image