Potpredsednik Vlade i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić najavio je u Novom Sadu skoro spajanje novobeogradske Industrije mašina i traktora (IMT) i Industrije motora Rakovica (IMR), koji bi se usredsredili na proizvodnju savremenih traktora manje snage, dok bi traktore veće snage proizvodila nova zajednička firma sa Belorusima.

On je naveo da je naš plan da se u narednom periodu spoje IMT i IMR na jedinstvenoj lokaciji u Rakovici, a onda da se ide na modernizaciju motora, odnosno izgradnje ekoloških uređaja po evropskim standardima. Prema njegovim rečima, IMT i IMR i sada izvoze u Afriku i Aziju, ali je za prodaju na tržištu Evropske unije neophodno preći na "stejdž 2" i "stejdž 3" motore.

"Što se potrage za strateškim partnerom tiče, u toku su pregovori o poslovno-tehničkoj saradnji s beloruskim `MTZ`-om. Dakle, nije reč o privatizaciji, već zajedničkom ulaganju. Mi bismo dali zemljište i hale, a Belorusi bi doneli mašine i opremu, najpre za sklapanje, a kasnije i za proizvodnju traktora veće snage", kazao je Dinkić tokom posete 76. međunarodnom poljoprivrednom sajmu.

Nova kompanija bi, prema mišljenju Dinkića, bila kompatibilna s budućom zajedničkom IMT-IMR firmom, pošto bi asortiman bio
drugačiji: prvi bi proizvodili veće, a drugi manje traktore.

Mera vlade da se dotira 2.000 evra po domaćem traktoru bi trebalo upravo da pospeši položaj domaćih proizvođača traktora, uključujući i one koji prave male vinogradarske traktore, ali i da omogući seljacima da lakše dođu do novoh vozila. Do sada je na Sajmu izdato oko 650 faktura, a ukoliko interesovanje bude veće spremni smo da obezbedimo novac i iznad plana od 2.000 subvencionisanih traktora, obećao je Dinkić.

Ministra, koji je bio u pratnji generalnog direktora Novosadskog sajma Gorana Vasića, o konkretnim aktivnostima i planovima upoznali su direktori IMT i IMR Slobodan Petrović i Zoran Radosavljević.

(Tanjug)