• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Od Finala Lige šampiona 310 miliona evra

Prema novom istraživanju koje je sprovela kompanija MasterCard, zvanični sponzor UEFA Lige šampiona, finalni meč lige doneo je evropskoj privredi prihod veći od 310 miliona evra.

Dva giganta svetskog fudbala će se večeras nadmetati za sumu veću od 110 miliona evra, koja će pripasti pobedniku finala UEFA Lige šampiona. Prema novom istraživanju koje je sprovela kompanija MasterCard, zvanični sponzor UEFA Lige šampiona, finalni meč je doneo evropskoj privredi prihod veći od 310 miliona evra.

MasterCard-ovo istraživanje “U srcu sportskog biznisa” koje je izradio profesor Sajmon Čedvik, jedan od najvećih svetskih stručnjaka za menadžment u sportu, pokazalo je da će FK Mančester junajted i FK Barselona profitirati od povećane vrednosti igrača, novca od nagrade, sponzorstva, prodaje prava na televizijski prenos i porasta broja prodatih sezonskih ulaznica. Čak će i gubitnik zaraditi najmanje 65 miliona evra od ove utakmice.

Profesor Čedvik je došao do zaključka da će finalna utakmica ove godine doneti „finansijsku injekciju“ od 310 miliona evra, što je više od prošlogodišnjeg prihoda koji je iznosio 267 miliona evra. On smatra da je globalna ekonomska kriza ključni pozitivan uticaj jer je omogućila formiranje nove grupe fudbalskih navijača i organizacija koji evropskoj ekonomiji donose dobit od 25 miliona evra.

Ova nova grupa navijača nije prethodnih godina bila zainteresovana za UEFA Ligu šampiona ali sada traga za uzbuđenjem i načinom da pobegne od pesimizma koji je prouzrokovala teška ekonomska situacija. U tu grupu takođe spadaju i kompanije koje su zainteresovane da dobiju najbolju vrednost za svoj novac i publicitet koji UEFA Liga šampiona nudi kao i one kompanije koje žele da iskoriste svoj budžet za reklamiranje. Ovaj trend je evidentan kada su u pitanju i drugi veliki sportski događaji u 2009. Godini, kao što je NFL Superbowl gde je zabeleženo povećanje broja gledalaca i reklamne potrošnje u odnosu na 2008. godinu.

Fudbalske utakmice koje su se nedavno održale između velikih klubova, kao što je ona između FK Real Madrid i FK Liverpul, pokazale su da je interesovanje za fudbal značajno poraslo. 42 odsto televizijskih gledalaca u Španiji je gledalo ovu utakmicu. Takođe, odlučujuću utakmicu između FK Čelzi i FK Liverpul pratilo je 34 odsto televizijske publike u Velikoj Britaniji.

Prema istraživanju kompanije MasterCard, Rim će zaraditi više od 45 miliona evra kao domaćin finalne utakmice Lige šampiona. Ova „finansijska injekcija“ je rezultat pozitivne trgovinske dobiti jer će navijači trošiti novac u barovima, klubovima, prodavnicama, hotelima, gradskim atrakcijama, kladionicama i na stadionu Olimpiko. Međutim, italijanska prestonica će profitirati i na duge staze, putem većeg broja turista, sponzorstava samom gradu, kao i većoj šansi da bude domaćin sličnih „mega“ događaja u budućnosti.

Rim će zaraditi 45 miliona evra, dok je prema ranijim istraživanjima MasterCard-a Moskva, koja je bila domaćin finalne utakmice Lige šampiona 2008. godine, imala prihod od 44,5 miliona evra, dok je Atina 2007. godine zaradila 26 miliona evra. Zarada koju će Rim ostvariti je tek neznatno viša od zarade Moskve i posledica je kako centralne lokacije Rima u odnosu na ostatak Evrope tako i ekonomske krize koja je navela mnoge navijače da finale prate kod kuće umesto da otputuju do Rima.

Grad iz koga pobednik finala dolazi zaradiće oko 15 miliona evra. Nakon inicijalnog priliva novca gradskim barovima, pabovima, prodavnicama i kladionicama oko samog finala, kiša novca će zapljusnuti grad pobednika usled poboljšanog imidža i reputacije grada, što će dovesti do povećanja broja turista i potrošačke aktivnosti.

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image