
Ukoliko niste preduzetnik ili ponosni vlasnik uske niše na tržištu, pa vam niko ne deli savete i lekcije o tome šta bi trebalo da radite, pre ili kasnije, a moguće i u nekoliko navrata tokom radne nedelje, imaćete prilike da se suočite sa tim da neko kritikuje vaš rad.
U nekim velikim kompanijama prisutnim kod nas, dan koji prođe bez ijedne kritike je doslovce dan za slavlje: ako svi ćute, znači da je posao odlično odrađen! Dakle, bilo da ste vi na poziciji upravljate ljudima, bilo da ste član tima, kritika je sastavni i neizbežni deo radne svakodnevice.
Imajte u vidu da su svi ljudi, i da može da se desi da se prvobitni plan tj. ideja o nenametljvoj i ne-ličnoj kritici, ipak izjalovi.
Ukoliko vi dajete kritiku
Umeće davanja fidbeka (povratne informacije lišene osude) vrlo dobro poznaju i koriste roditelji sa decom, i prijatelji kada hoće da pomognu prijatelju. Ova tehnika može da vam ustreba i ako ste menadžer, pa vam je u opisu posla da, uz odluke i vođstvo, pomognete svom osoblju da reši problem ili kvalitetnije obavi zadatak, ali isto tako ukoliko ste deo tima i usmereni jedni na druge, prenosi "Info stud."
To znači da umesto da se suzdržavate da primetite kako neko "nema pojma" na raspolaganju vam je meka tehnika vođenja i podučavanja.
Vođa je onaj koji sluša pažljivo bez procenjivanja i suđenja; on je tu da ohrabri i postavi nove izazove, ali takođe i da vam donese sveže ideje, pomogne da napredujete bez da umesto vas donosi odluke i pomaže vam da steknete samopouzdanje.
U svakom slučaju, pre ili kasnije bićete u prilici da date svoj doprinos da bi se posao pospešio, stvari koje su krenule nizbrdo zaustavile, a davanje i primanje povratnih informacija je obavezan deo treninga, neophodan za razvijanje veština i promenu ponašanja. Pošto je promena ponašanja vrlo delikatan proces, ako želite da utičete na nekoga, morate biti vrlo pažljivi da ne biste svojim savetima izazvali samo otpor i odbrambenu reakciju.
Kod davanja povratnih informacija, važno je da svaki put ostanete Pozitivni, jer bi inače rezultat izostao. I ne zaboravite da vežbate to svaki put!
Ukoliko vas kritikuju
Najbolje da pođete od toga da - kad se prihvatite nekog posla ili zadatka, sigurno neće sve ići glatko. Ako budete uvereni da će sve ići kao po loju, varaćete sami sebe: pravićete greške, to je izvesno. Ono što je bitno je da iz njih naučite.
Stoga, za svoj deo posla radite duplu proveru, pročitajte pre nego što pošaljete, prođite još jednom kroz sve stavke pažljivo.
Ako vam upute kritiku ne shvatajte je lično. Setite se da, ako vam neko upućuje kritiku ne znači nužno da vas ne podnosi, ili da vi niste dovoljno dobri za taj posao. Verovatno se vaš šef samo trudi da zaista svoj posao uradite najbolje što možete.
Slušajte pažljivo. Ako budete ignorisali važne momente, osuđeni ste da ponovite greške. Ovo je možda najteže izvodljivo jer morate da zaboravite na svoj ego.
Nemojte se duriti. Ako nastavite da budete ljuti ili uznemireni zbog kritike, to može uticati na to kako ćete ubuduće obavljati posao. Stavite kritiku u zagrade, i usredsredite se na to da svoj posao sledeći put uradite najbolje što možete!
(MONDO)
U nekim velikim kompanijama prisutnim kod nas, dan koji prođe bez ijedne kritike je doslovce dan za slavlje: ako svi ćute, znači da je posao odlično odrađen! Dakle, bilo da ste vi na poziciji upravljate ljudima, bilo da ste član tima, kritika je sastavni i neizbežni deo radne svakodnevice.
Imajte u vidu da su svi ljudi, i da može da se desi da se prvobitni plan tj. ideja o nenametljvoj i ne-ličnoj kritici, ipak izjalovi.
Ukoliko vi dajete kritiku
Umeće davanja fidbeka (povratne informacije lišene osude) vrlo dobro poznaju i koriste roditelji sa decom, i prijatelji kada hoće da pomognu prijatelju. Ova tehnika može da vam ustreba i ako ste menadžer, pa vam je u opisu posla da, uz odluke i vođstvo, pomognete svom osoblju da reši problem ili kvalitetnije obavi zadatak, ali isto tako ukoliko ste deo tima i usmereni jedni na druge, prenosi "Info stud."
To znači da umesto da se suzdržavate da primetite kako neko "nema pojma" na raspolaganju vam je meka tehnika vođenja i podučavanja.
Vođa je onaj koji sluša pažljivo bez procenjivanja i suđenja; on je tu da ohrabri i postavi nove izazove, ali takođe i da vam donese sveže ideje, pomogne da napredujete bez da umesto vas donosi odluke i pomaže vam da steknete samopouzdanje.
U svakom slučaju, pre ili kasnije bićete u prilici da date svoj doprinos da bi se posao pospešio, stvari koje su krenule nizbrdo zaustavile, a davanje i primanje povratnih informacija je obavezan deo treninga, neophodan za razvijanje veština i promenu ponašanja. Pošto je promena ponašanja vrlo delikatan proces, ako želite da utičete na nekoga, morate biti vrlo pažljivi da ne biste svojim savetima izazvali samo otpor i odbrambenu reakciju.
Kod davanja povratnih informacija, važno je da svaki put ostanete Pozitivni, jer bi inače rezultat izostao. I ne zaboravite da vežbate to svaki put!
Ukoliko vas kritikuju
Najbolje da pođete od toga da - kad se prihvatite nekog posla ili zadatka, sigurno neće sve ići glatko. Ako budete uvereni da će sve ići kao po loju, varaćete sami sebe: pravićete greške, to je izvesno. Ono što je bitno je da iz njih naučite.
Stoga, za svoj deo posla radite duplu proveru, pročitajte pre nego što pošaljete, prođite još jednom kroz sve stavke pažljivo.
Ako vam upute kritiku ne shvatajte je lično. Setite se da, ako vam neko upućuje kritiku ne znači nužno da vas ne podnosi, ili da vi niste dovoljno dobri za taj posao. Verovatno se vaš šef samo trudi da zaista svoj posao uradite najbolje što možete.
Slušajte pažljivo. Ako budete ignorisali važne momente, osuđeni ste da ponovite greške. Ovo je možda najteže izvodljivo jer morate da zaboravite na svoj ego.
Nemojte se duriti. Ako nastavite da budete ljuti ili uznemireni zbog kritike, to može uticati na to kako ćete ubuduće obavljati posao. Stavite kritiku u zagrade, i usredsredite se na to da svoj posao sledeći put uradite najbolje što možete!
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.