Milka Forcan godinama je važila za jednu od najuspešnijih i najmoćnijih žena na poslovnoj i političkoj sceni Srbije, a poslednjih godina povukla se iz javnosti i sada najviše vremena provodi sa svojom porodicom.

Milka je rođena 1969. godine u Beogradu, diplomirala je na Ekonomskom fakultetu i posle studija otišla u London, gde je stekla prva iskustva iz marketinga. Po povratku u Srbiju, 1992. zaposlila se u preduzeću "Delta M", koje je tada brojalo 12 zaposlenih. Posao je, kako su mediji pisali, dobila zahvaljujući poznanstvu njenog oca Jovana Mileusnića i Miškovića, sa kojim je poslovao još dok je on bio u kruševačkoj "Župi".

Priču o "Delti M" započeo je Mišković godinu dana ranije u sobi beogradskog hotela "Slavija" s četvoro zaposlenih. Među njima je bio i Branko Forcan, Milkin muž.

Tokom 18 godina karijere u "Delti" Milka Forcan bila je finansijski i direktor marketinga. Potom i potpredsednik "Delta holdinga" i predsednik upravnih odbora "Jugohemije" i "Novosti".

Radila je u međunarodnoj trgovini, finansijama, marketingu i odnosima sa javnošću. Sticala je iskustvo radeći sa najvećim svetskim brendovima kao što su Fiat, Nike, Nivea i mnogi drugi. Aktivno je učestvovala u širenju poslovne mreže Delta Holding-a u zemljama regiona. Potpredsednik Delta Holdinga postaje 2003. i aktivno učestvuje u širenju poslovne mreže kompanije.

Od 2004. godine do 2011 bila je Predsednik Upravnog odbora Jugohemije, druge najveće veleprodaje farmaceutskih proizvoda u Srbiji, na čijem je čelu pre privatizacije bio njen otac Jovan Mileusnić.

Milka Forcan u okviru Holdinga 2008. godine osniva Kancelariju za međunarodne odnose, u cilju promocije Delte i srpske privrede na međunarodnim tržištima. Učestvovala je na brojnim internacionalnim konferencijama i događajima kao što su: Svetski ekonomski forum u Davosu, Evropski biznis samit u Briselu, Friends of Europe - Balkanski samit u Briselu. Oktobra 2008. godine organizuje konferenciju "Srpska privreda i evropske integracije" u Briselu na kojoj po prvi put srpski privrednici razgovaraju sa predstavnicima EU administracije i Komesarom za proširenje EU, Oli Renom.

Tokom godina, dobila je brojna priznanja iz oblasti marketinga i PR-a. Dobitnik je priznanja Privredne komore Beograda “Menadžer godine 2005.” Društvo za odnose s javnošću Srbije dodelilo joj je 2007. godine nagradu za izuzetan lični doprinos u oblasti komunikacija. Takođe, dobitnik je prestižnog priznanja Marketinška ličnost godine za 2007., koju tradicionalno dodeljuje časopis Taboo. Za doprinos izgradnji Hrama Svetog Save, 2006. godine odlikovana je ordenom Svetog Save.

U maju 2010. godine Milka Forcan prestaje sa radom u Delta Holdingu i fokusira svoje profesionalne aktivnosti na ekonomski i komunikacijski konsalting i lobiranje.

Za godine rada u Delta Holdingu rekla je samo da su bile burne i da je od Miškovića "naučila pre svega da odluke u životu i biznisu ne smeju da se ostavljaju za sutra". 

Razlaz sa Miškovićem doživela je kao proces: "Mi smo već dugo različito vrednovali neke ljude, situacije i poslovne dogovore." 

S druge strane, Mišković je u svojoj knjizi, autobiografiji, "Ja, tajkun", rekao da je Forcan u jednom trenutku pomislila da je moćnija od same kompanije.

"Strašan je problem kad čovek pobrka identitete, kad pomeša sebe i firmu i izgubi kontakt sa stvarnim stanjem stvari. Doduše, bila je pod uticajem Borisa Tadića, čoveka malog znanja. Podsticali su se međusobno", napisao je Mišković u knjizi.

Dalje dodaje da je ona kao nesumnjivo rečita i vešta žena sebi podizala rejting, a Tadić ju je, na osnovu toga što je od nje čuo uverio da je sudbinski važna za kompaniju.

"Ali tuđi uticaj, u ovom slučaju Tadićev uticaj na Milku, ne može biti opravdanje, pošto od profesionalca očekujete da misli svojom glavom. Milka Forcan, nažalost, nije pokazala tu sposobnost i zbog toga smo morali da se rastanemo”, prokomentarisao je biznismen pre nekoliko godina.

(Mondo)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.