• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dvostruko više prigovora na rad banaka

Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga i kontrolu tržišta NBS primio je u prvoj polovini ove godine dva puta više prigovora na rad finansijskih institucija nego u istom periodu 2007. i 2008. godine

Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga i kontrolu tržišta Narodne banke Srbije (NBS)primio je u prvoj polovini ove godine 408 prigovora na rad finansijskih institucija, što je dva puta više nego u istom periodu 2007. i 2008. godine, objavila je NBS.

Udvostručen broj prigovora, kako se navodi u izveštaju NBS, rezultat je povećanog broja pritužbi klijenata banaka.

Na usluge banaka stigla su 334 prigovora, osiguravajućih društava 60, a lizing kompanija 13. Samo jedna pritužba upućena je na rad društava za dobrovoljne penzijske fondove, a niko se nije žalio na rad menjačnica.

Od ukupnog broja prispelih prigovora postupanje je završeno za 63 odsto prigovora, od kojih je 37 odsto bilo osnovano. Od tih osnovanih prigovora, 38 odsto je pozitivno rešeno.

Centralna banka je istakla da je u junu na rad banaka stiglo 2,3 puta više prigovora u odnosu na prosečan broj progovora u prvih pet meseci ove godine, i čak šest puta više nego u istom mesecu prošle godine. Klijenti banaka najčesčhe su se žalili zbog povećanja kamatne stope na kredite.

Postupanje je završeno za 59 odsto prigovora na rad banaka, od kojih je 41 odsto bilo osnovano i u 38 odsto slučajeva pozitivno rešeno.

U izveštaju NBS se ističe da su 48 odsto prigovora na rad banaka dostavili klijenti pet banaka u Srbiji, od čega je na rad jedne banke stiglo 17 odsto prigovora, ali se ne navodi koja je to banka.

Broj prigovora na rad osiguravajućih društava udvostručen je u odnosu na prvo polugodiše 2008. godine, a pritužbe su se najčešće odnosile na autoogovornost, nezgodu i osiguranje života.

Klijenti lizing kompanija koji su se žalili centralnoj banci u 38 odsto slučajeva su progovarali zbog promene kamatne stope.

NBS je za šest meseci ove godine zakazala 28 medijacija za mirno reševanje sporova korisnika finansijskih usluga, od kojih je 10 u toku, osam je obustavljeno, a četiri su završene sporazumom.

(Beta)




Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image