
Predstavnici vlada Crne Gore, Srbijei Bosne i Hercegovine (BiH) potpisali su danas u Budvi sporazume o
prevozu putnika i tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju.
Sporazumima se definše oblast drumskog saobraćaja, odnosno prevozputnika i tereta i predviđeno je da za sve tri države važe isti uslovi.
Sporazumima je obuhvaćeno i pitanje taksi i dozvola za tranzit kojasu se u Srbiji, BiH i Crnoj Gori do sada različito tretirala ipravila probleme prevoznicima.
Sporazume su u Budvi potpisali crnogorski ministar saobraćaja,pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar, ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić i ministar komunikacija iprometa BiH Rudo Vidović.
Predstavnici Ministarstva za infrastrukturu Srbije rekli su da izmeđuSrbije i Crne Gore u drumskom saobraćaju ima "samo jedno otvorenopitanje, a to je naplata ekološke takse".
Crnogorski ministar Andrija Lompar je kazao da "moli" da se ta taksaukine, ali da to nije u njegovoj nadležnosti, već ministarstvaturizma.
Srpski ministar Milutin Mrkonjić je ponovio da će Srbijaučestvovati na tenderu za privatizaciju Luke Bar i Železnice CrneGore, za koje je rekao da imaju neprocenjiv značaj.
On je dodao da je došao u Crnu Goru da bi uverio javnost da je Srbijaozbiljna u nameri da gradi autoput od Beograda do Boljara.
Mrkonjić je najavio da će 1. januara biti raspisan tender zaizgradnju prve deonice od Beograda do Ljiga i da će se graditi iz domaćih sredstava, kao i da je već obezbeđeno 100 miliona evra.
Ministar Lompar je kazao da će tender za Luku Bar biti raspisan najesen, a da će 4. spetembra biti održana skupština te kompanije na kojoj ona biti podeljena na tri funkcionalne celine.
On je najavio i da bi sredinom septembra trebalo da počnu radovi naprvoj deonici auto puta Podgorica-Mateševo i da bi do tada hrvatski kozorcijum Konstruktor trebalo da obezbedi 50 odsto novca potrebnog za realizaciju tog projekta.
Prema rečima Lompara, ta hrvatska kompanija na osnovu uslova tendera u naredna tri meseca mora u potpunosti da zaokruži finansijku konstrukciju, a u protivnom, vlada će obaviti razgovore s
drugorangiranom kompanijom na tenderu.
Govoreći o sporazumu o prevozu putnika i tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju koji je potpisan s Bosnom i Hercegovinom, Lompar je kazao da ne postoje nikakvi problemi u oblasti saobraćaja s tom državom.
Sporazumi su potpisani tokom konferencije u Budvi direktora vazduhoplovnih administracija država Evrope, koju organizuje crnogorsko Ministarstvo saobraćaja.
Konferencija se održava u budvanskom hotelu Splendid.
(Beta)
prevozu putnika i tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju.
Sporazumima se definše oblast drumskog saobraćaja, odnosno prevozputnika i tereta i predviđeno je da za sve tri države važe isti uslovi.
Sporazumima je obuhvaćeno i pitanje taksi i dozvola za tranzit kojasu se u Srbiji, BiH i Crnoj Gori do sada različito tretirala ipravila probleme prevoznicima.
Sporazume su u Budvi potpisali crnogorski ministar saobraćaja,pomorstva i telekomunikacija Andrija Lompar, ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić i ministar komunikacija iprometa BiH Rudo Vidović.
Predstavnici Ministarstva za infrastrukturu Srbije rekli su da izmeđuSrbije i Crne Gore u drumskom saobraćaju ima "samo jedno otvorenopitanje, a to je naplata ekološke takse".
Crnogorski ministar Andrija Lompar je kazao da "moli" da se ta taksaukine, ali da to nije u njegovoj nadležnosti, već ministarstvaturizma.
Srpski ministar Milutin Mrkonjić je ponovio da će Srbijaučestvovati na tenderu za privatizaciju Luke Bar i Železnice CrneGore, za koje je rekao da imaju neprocenjiv značaj.
On je dodao da je došao u Crnu Goru da bi uverio javnost da je Srbijaozbiljna u nameri da gradi autoput od Beograda do Boljara.
Mrkonjić je najavio da će 1. januara biti raspisan tender zaizgradnju prve deonice od Beograda do Ljiga i da će se graditi iz domaćih sredstava, kao i da je već obezbeđeno 100 miliona evra.
Ministar Lompar je kazao da će tender za Luku Bar biti raspisan najesen, a da će 4. spetembra biti održana skupština te kompanije na kojoj ona biti podeljena na tri funkcionalne celine.
On je najavio i da bi sredinom septembra trebalo da počnu radovi naprvoj deonici auto puta Podgorica-Mateševo i da bi do tada hrvatski kozorcijum Konstruktor trebalo da obezbedi 50 odsto novca potrebnog za realizaciju tog projekta.
Prema rečima Lompara, ta hrvatska kompanija na osnovu uslova tendera u naredna tri meseca mora u potpunosti da zaokruži finansijku konstrukciju, a u protivnom, vlada će obaviti razgovore s
drugorangiranom kompanijom na tenderu.
Govoreći o sporazumu o prevozu putnika i tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju koji je potpisan s Bosnom i Hercegovinom, Lompar je kazao da ne postoje nikakvi problemi u oblasti saobraćaja s tom državom.
Sporazumi su potpisani tokom konferencije u Budvi direktora vazduhoplovnih administracija država Evrope, koju organizuje crnogorsko Ministarstvo saobraćaja.
Konferencija se održava u budvanskom hotelu Splendid.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.