Jedna od najvećih biznis ikona 20. veka i osnivač jedne od najvećih kompanija u svetu, američke multinacionalne maloprodajne korporacije Wal-Mart, Sem Volton (Sam Walton), otkrio je kako se na duže staze razvija uspešan posao u 10 tačaka, a ovih saveta mnogi preduzetnici se i dan danas pridržavaju.
1. Budite posvećeni svojoj kompaniji i verujte u nju više od bilo koga drugog.
2. Delite profite sa svojim zaposlenima i poslovnim saradnicima i tretirajte ih kao poslovne partnere, a za uzvrat i oni će vas posmatrati kao partnera, a ne kao gazdu, i zajedno ćete postići učinak o kojem niste mogli ni da sanjate. Ohrabrite svoje saradnike da postanu akcionari kompanije i ponudite im akcije po sniženoj ceni uz garanciju da će dobiti akcije kada odu u penziju.
3. Motivišite svoje „partnere“, jer novac i posedovanje akcija nisu dovoljni. Stalno, iz dana u dan, morate da smišljate nove načine kako da motivišete svoje zaposlene.
4. O svemu pričajte sa svojim „partnerima“, jer što više znaju, bolje će razumeti, a samim tim će i više mariti za kompaniju. Kada počne da ih bude briga, nema povratka.
5. Pokažite da cenite sve što vaši saradnici čine za kompaniju i posao. Plata i davanje akcija će svakako garantovati jednu vrstu lojalnosti, ali ništa ne može da se meri sa dobro odabranim, pravovremenim i iskreno izrečenim rečima pohvale.
Slavite svoje uspehe, a svoje neuspehe okrenite na šalu. Uživajte i zabavljajte se, i uvek pokažite ogromni entuzijazam za posao i preduzeće.
7. Slušajte svakoga u svojoj firmi i nađite način da ih podstaknete na razgovor. Ljudi koji razgovaraju sa potrošačima su upravo oni koji znaju šta se tačno događa izvan kompanije.
8. Premašujte očekivanja svojih korisnika, jer ako to učinite, oni će se stalno vraćati. Dajte im ono što žele i još malo više od toga. Pokažite im da ih poštujete.
9. Kontrolišite svoje troškove bolje od svoje konkurencije, tu uvek možete da nađete izvor konkurentske prednosti.
10. Plivajte uzvodno, idite na drugu stranu. Ako svi nešto rade na jedan način, moguće je da ćete svoj prostor za uspeh pronaći ako krenete baš u suprotnom pravcu.
Da li se ovakvim ili sličnim principima vode kompanije u Srbiji i regionu nije jednostavno otkriti, ali ono što je moguće saznati jeste kako koja firma posluje. Kako prenosi portal Biznis,rs, upravo to se može lako saznati kroz CompanyWall Business, platformu preko koje se jasno vide poslovni rezultati pojedinačnih biznisa, bonitetne ocene i još mnogo toga.
Bonitetne ocene predstavljaju skup standardizovanih podataka koji obuhvataju celokupno poslovanje privrednog subjekta. U širem smislu bonitetna ocena je mišljenje stručnjaka o ekonomskoj pouzdanosti privrednika.Bonitetne ocene privrednih subjekata razvrstane su u bonitetne razrede, od najvišeg AAA - do najnižeg CCC, dok je bonitetna kuća CompanyWall jedini vlasnik licence pouzdane klasifikacije najviših bonitetnih ocena: AAA, AA+ i A+.
„Podaci o bonitetu i bonitetne ocene neophodan su ekonomski instrument, koji se koristi u savremenom poslovnom svetu kao verodostojna rejting pozicija poslovanja kompanije. Tako se ubrzava i pojednostavljuje donošenje poslovnih odluka pri izboru poslovnog partnera, ali i analiza konkurencije i procena rizika. Ti podaci predstavljaju podršku u postupku finansijske analize svakog privrednog subjekta“, izjavila je za Biznis.rs direktorica bonitetne kuće CompanyWall, Maja Kljun.
Bonitetna kuća CompanyWall najavila je da će veoma uskoro objaviti presek godišnjih izveštaja koji će obelodaniti koje su kompanije u Srbiji i regionu kako poslovale u poslednjih godinu dana, koje su uspešno poslovale u doba pandemije korona virusa, a koje su imale manje uspeha.
Takođe, kako prenosi pomenuti poslovni portal, privrednicima će i dalje biti omogućen besplatan pristup finansijskom asistentu CompanyWall Business, uz pomoć kojeg mogu da poboljšaju svoje poslovanje.
„Uzeli smo u obzir celu situaciju i imamo veliko razumevanje za posledice koje trpi tržište zbog korona krize koja je pogodila čitav svet, stoga smo svojim klijentima, ali i drugim privrednim subjektima, omogućili u više navrata besplatno korišćenje baze podataka o bonitetu svih pravnih subjekata u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Sloveniji i Bosni i Hercegovini. Ovaj potez samo nas je približio svima sa kojima sarađujemo, baš kao što je i veliki Volton savetovao, i time smo višestruko pokazali da nam je stalo do ljudi“, naglasila je Kljun.
Ona je istakla da informacije jednostavno moraju da budu dostupne svima, a da u svetu brzog poslovanja platforma CompanyWall Business omogućava poslovnim subjektima da donose brze i sigurne poslovne odluke.
Koristeći istu specifičnu metodologiju finansijske analize, potvrđenu registracijom na EUIPO, kojom se služe elitne bonitetske kuće u svetu poput Standard & Poor’s (S&P), Fitch Group i Moody’s (Big Three), CompanyWall ovlašćena je za izradu bonitetnih izveštaja, bonitetnih ocena i sertifikacija kompanija.
„Na vama je da sve svoje raspoložive resurse usmerite ka kreativnim segmentima poslovanja – usavršavanju proizvoda i usluga, a pronalaženje, plasiranje i obradu visokokvalitetnih poslovnih, kreditnih i tržišnih podataka prepustite nama. Desetine hiljada naših zadovoljnih klijenata na Balkanu na taj način svakodnevno unapređuje svoje poslovanje i donosi pametnije odluke“, istakla je Kljun.
“Željko, gledaj sad šta ćeš”: Partizan ima novog sponzora, Ostoja Mijailović otkrio sve detalje!
"Sigurno smo najbolji klub u regionu": Nebojša Čović na proslavi Crvene zvezde!
Voditeljka čestitala Dončiću katolički Božić: Jokić kaže "nije moj", a pogledajte Lukinu reakciju
Partizan u punoj Areni traži povratak na pobednički kolosek: Klub se oglasio pred meč sa Fenerom
"Moram da vam ispričam jednu priču": Miško o transferu iz Kragujevca koji će zapamtiti Evropa!