
Vlada Srbije ostvarila je dobila je spor pred sudom u Beču sa konzorcijumom "Alpina-Por", oko bankarske garancije od 10 miliona evra za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, koja će biti prosleđena u budžet Srbije, saznao je Tanjug u Beču.
Konzorcijum "Alpina-Por" pokušao je da zadrži bankarsku garanciju od 10 miliona evra, kojom je garantovana ozbiljnost ulaska u posao sa Vladom Srbije.
U sporu sa tim konzorcijumom, sa kojim je raskinut ugovor oko izgradnje autoputa Horgoš-Požega zbog neispunjavanja obaveza, pravni zastupnik Vlade Srbije Radivoje Petrikić iz advokatske kancelarije "CMS Rajh-Rorvig Haše", ostvario je pobedu i u prvostepenoj i u drugostepenoj instanci.
Naime, prošle nedelje je potvrđena odluka prvostepene sudske instance, prema kojoj bankovna garancija pripada Srbiji.
U Parizu je u toku arbitraža u ovom slučaju, a pobeda pred bečkim sudom mogla bi da značajno utiče na odluku ovog tela u korist Srbije.
Konzorcijum "Alpina-Por" je bankarsku garanciju dao za posao oko izgradnje autoputa u Srbiji, ali je ugovor sa njim raskinut, jer nije ispoštovao odredbe sporazuma.
Nezadovoljan gubitkom posla konzorcijum je izdejstvovao u austrijskoj banci da se bankovna garancija ne isplati Srbiji.
Nakon toga Vlada Srbije je podnela tužbu, a odluka suda je sada postala pravosnažna, pošto je drugostepena instanca donela odluku u korist srpskih vlasti.
Austrijske kompanije "Alpina" i "Por", koje su bile izabrane za koncesionare za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, saopštile su početkom maja ove godine da su podnele zahtev za arbitražu zbog raskida ugovora.
Koncesionari, čija zajednička kompanija ima zvanični naziv "Sever-jug autoput", tražila je obeštećenje koje je preliminarno procenjeno na 71 milion dolara i koje bi trebalo da pokrije kompenzaciju za sprovedene pripremne radove i naknadu za gubitak profita.
Ugovor o koncesiji za autoput Horgoš-Požega u martu 2007. godine potpisala je Vlada Srbije u kojoj je premijer bio Vojislav Koštunica, a prema preliminarnim procenama vrednost koncesije iznosila je oko 1,5 milijardi evra.
Koncesija je trebalo da se izda na 25 godina, a obuhvatala je izgradnju leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada, duge 106 kilometara, održavanje 68 kilometara autoputa od Novog Sada do Beograda, i projektovanje i izgradnju autoputa Beograd-Požega, dužine 148 kilometara.
Vlada Srbije saopštila je 2. februara ove godine da je dala nalog banci da se naplati garancija od 10 miliona evra za izgradnju autoputa Horgoš-Požega od koncesionara jer oni nisu uspeli da do kraja 2008. zatvore finansijsku konstrukciju, što je bilo neophodno da bi Ugovor o koncesiji stupio na snagu, ali banka nije izvršila taj nalog.
Koncesionari su, kada su podneli zahtev za arbitražu, saopštili da su nastojali da pronađu sporazumno rešenje za probleme u sprovođenju ugovora, ali da srpska vlada nije bila spremna na to.
(Tanjug)
Konzorcijum "Alpina-Por" pokušao je da zadrži bankarsku garanciju od 10 miliona evra, kojom je garantovana ozbiljnost ulaska u posao sa Vladom Srbije.
U sporu sa tim konzorcijumom, sa kojim je raskinut ugovor oko izgradnje autoputa Horgoš-Požega zbog neispunjavanja obaveza, pravni zastupnik Vlade Srbije Radivoje Petrikić iz advokatske kancelarije "CMS Rajh-Rorvig Haše", ostvario je pobedu i u prvostepenoj i u drugostepenoj instanci.
Naime, prošle nedelje je potvrđena odluka prvostepene sudske instance, prema kojoj bankovna garancija pripada Srbiji.
U Parizu je u toku arbitraža u ovom slučaju, a pobeda pred bečkim sudom mogla bi da značajno utiče na odluku ovog tela u korist Srbije.
Konzorcijum "Alpina-Por" je bankarsku garanciju dao za posao oko izgradnje autoputa u Srbiji, ali je ugovor sa njim raskinut, jer nije ispoštovao odredbe sporazuma.
Nezadovoljan gubitkom posla konzorcijum je izdejstvovao u austrijskoj banci da se bankovna garancija ne isplati Srbiji.
Nakon toga Vlada Srbije je podnela tužbu, a odluka suda je sada postala pravosnažna, pošto je drugostepena instanca donela odluku u korist srpskih vlasti.
Austrijske kompanije "Alpina" i "Por", koje su bile izabrane za koncesionare za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, saopštile su početkom maja ove godine da su podnele zahtev za arbitražu zbog raskida ugovora.
Koncesionari, čija zajednička kompanija ima zvanični naziv "Sever-jug autoput", tražila je obeštećenje koje je preliminarno procenjeno na 71 milion dolara i koje bi trebalo da pokrije kompenzaciju za sprovedene pripremne radove i naknadu za gubitak profita.
Ugovor o koncesiji za autoput Horgoš-Požega u martu 2007. godine potpisala je Vlada Srbije u kojoj je premijer bio Vojislav Koštunica, a prema preliminarnim procenama vrednost koncesije iznosila je oko 1,5 milijardi evra.
Koncesija je trebalo da se izda na 25 godina, a obuhvatala je izgradnju leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada, duge 106 kilometara, održavanje 68 kilometara autoputa od Novog Sada do Beograda, i projektovanje i izgradnju autoputa Beograd-Požega, dužine 148 kilometara.
Vlada Srbije saopštila je 2. februara ove godine da je dala nalog banci da se naplati garancija od 10 miliona evra za izgradnju autoputa Horgoš-Požega od koncesionara jer oni nisu uspeli da do kraja 2008. zatvore finansijsku konstrukciju, što je bilo neophodno da bi Ugovor o koncesiji stupio na snagu, ali banka nije izvršila taj nalog.
Koncesionari su, kada su podneli zahtev za arbitražu, saopštili da su nastojali da pronađu sporazumno rešenje za probleme u sprovođenju ugovora, ali da srpska vlada nije bila spremna na to.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.