
Srpska aviokompanija Jat ervejz (Airways) planira da do kraja godine smanji broj zaposlenih za 550, na oko 1.000 radnika, najavio je generalni direktor tog državnog preduzeća Srđan Radovanović u četvrtak.
On je na konferenciji za novinare, predstavljajući plan oporavka Jat ervejza, kazao da će broj zaposlenih u kompaniji biti smanjen izdvajanjem privredne avijacije i pilotske akademije, reorganizacijom, smanjenjem administracije i podmlađivanjem letačkog osoblja.
Prema njegovim rečima, flota privredne avijacije u kojoj je 23 aviona, neće više obavljati prskanje komaraca, jer je to komunalna delatnost.
Radovanović je kazao da je planom predviđeno da kompanija u 2010. godini posluje bez gubitaka i da će za to biti potrebno da se ostvari prihod od 150 miliona evra, odnosno da preveze 1,5 miliona putnika sa 16 aviona.
On je rekao da ove godine Jat ima svega 1,1 milion putnika što je nedovoljno, kao i da će biti napravljena bolja organizacija i red letenja, privlačnije cene, bolji kvalitet usluga...
U prvih devet meseci ove godine gubitak Jat ervejza bio je 11 miliona evra, kazao je on i dodao da se očekuje da će gubitak kompanije do kraja godine biti manji od 20 miliona evra.
Radovanović je podsetio da je u 2008. godini poslovni gubitak Jat ervejza bio oko 30 miliona evra, a da je ukupan gubitak kompanije, kada se uračunaju i finansijski gubici, dostigao 80 miliona evra.
Oporavak kompanije, naveo je, predviđa da se počne osavremenjavanje Jatove flote od 16 aviona, odnosno da se nakon isteka lizinga za četiri aviona, iznajme novije letelice.
Vlada Srbije daće Jat ervejzu garanciju za kredit od 40 miliona evra, kazao je Radovanović i dodao da će taj novac biti iskorišćen da se umesto iznajmljenog aviona "boing 737-400" (Boeing) uzme "boing 737-700", koji može da leti od Bliskog istoka bez sletanja.
Kako je naveo, planirano je i da se 23 miliona dolara, koji su dati kao depozit Erbasu (Airbus) za ugovor iz 1998. godine o nabavci osam aviona, iskoristi za kupovinu jedne manje letelice.
"Dogovor o tome nije postignut sa Erbasom", kazao je Radovanović, ali je dodao su u tom evropskom proizvođaču aviona "veoma raspoloženi za razgovore" i da "samo ne žele da vrate depozit".
Jat ervejz neće nabavljati nove avione, kako je istakao, dok profit kompanije ne dostigne 10 miliona evra godišnje.
Generalni direktor Jat ervejza kazao je i da je Vlada Srbije odobrila toj aviokompaniji da proda poslovnu zgradu u Beogradu i neke od nepokretnosti i da će prihod od toga od 20 miliona evra iskoristiti za popravku devet aviomotora za koje trenutno nemaju delova.
U okviru plana za povećanje broja prevezenih putnika na 1,5 miliona godišnje, naveo je Radovanović, Jat ervejz planira da počne da leti sa aerodroma u Skoplju i Banjaluci od proleća 2010. godine.
Planirano je da Jat ervejz preko svoje zavisne kompanije u Makedoniji Aeromak dobije dozvolu da leti iz Skoplja, kazao je i dodao da time žele da preuzmu 240.000 putnika koje je prevozila bankrotirana makedonska aviokompanija MAT.
Kako je naveo Radovanović, u okviru plana za povećanje broja putnika Jat ervejz će od početka 2010. godine uz avionsku kartu poklanjati besplatnu vožnju taksijem sa beogradskog aerodroma za šta će biti raspisan tender.
On je kazao da će dodatna usluga biti i besplatno zdravstveno osiguranje za zemlje EU za putnike koji putuju iz Beograda na šta će imati pravo dok im bude važila povratna karta.
"Kada se skinu vize nećemo dobiti automatski osiguranje, naše zdravstvene knjižice neće imati u Evropi onu vrednost koju imaju kod nas osim za one koji lete nacionalnim avioprevoznikom", rekao je on.
Radovanović je dodao da konkurenciju "Jatu" ne predstavljaju "lou kost" avio prevoznici već velike nacionalne avio komapnije.
Jat ervejz planira i da se do 2011. godine uključi u jednu od evropskih avioalijansi, kazao je on.
Radovanović je dodao da su predstavnici Jat ervejz o tome razgovarali sa predstavnicima Skaj tim alijanse (Sky team), koju predvodi Er Frans (Air France) i da će sledećeg meseca razgovarati sa Star alijansom koju predvodi Lufthanza (Lufthansa).
On je najavio je i da će Jat ervejz obnoviti ko-šer ugovor o zajedničkim letovima sa Lufthanzom.
Generalni direktor Jat ervejza ocenio je i da bi za tu aviokompaniju bilo dobro da dobije strateškog partnera po modelu koji je Vlada Srbije dogovorila sa italijanskim Fijatom za kragujevačku fabriku automobila Zastava.
(agencije/MONDO, foto FoNet)
On je na konferenciji za novinare, predstavljajući plan oporavka Jat ervejza, kazao da će broj zaposlenih u kompaniji biti smanjen izdvajanjem privredne avijacije i pilotske akademije, reorganizacijom, smanjenjem administracije i podmlađivanjem letačkog osoblja.
Prema njegovim rečima, flota privredne avijacije u kojoj je 23 aviona, neće više obavljati prskanje komaraca, jer je to komunalna delatnost.
Radovanović je kazao da je planom predviđeno da kompanija u 2010. godini posluje bez gubitaka i da će za to biti potrebno da se ostvari prihod od 150 miliona evra, odnosno da preveze 1,5 miliona putnika sa 16 aviona.
On je rekao da ove godine Jat ima svega 1,1 milion putnika što je nedovoljno, kao i da će biti napravljena bolja organizacija i red letenja, privlačnije cene, bolji kvalitet usluga...
U prvih devet meseci ove godine gubitak Jat ervejza bio je 11 miliona evra, kazao je on i dodao da se očekuje da će gubitak kompanije do kraja godine biti manji od 20 miliona evra.
Radovanović je podsetio da je u 2008. godini poslovni gubitak Jat ervejza bio oko 30 miliona evra, a da je ukupan gubitak kompanije, kada se uračunaju i finansijski gubici, dostigao 80 miliona evra.
Oporavak kompanije, naveo je, predviđa da se počne osavremenjavanje Jatove flote od 16 aviona, odnosno da se nakon isteka lizinga za četiri aviona, iznajme novije letelice.
Vlada Srbije daće Jat ervejzu garanciju za kredit od 40 miliona evra, kazao je Radovanović i dodao da će taj novac biti iskorišćen da se umesto iznajmljenog aviona "boing 737-400" (Boeing) uzme "boing 737-700", koji može da leti od Bliskog istoka bez sletanja.
Kako je naveo, planirano je i da se 23 miliona dolara, koji su dati kao depozit Erbasu (Airbus) za ugovor iz 1998. godine o nabavci osam aviona, iskoristi za kupovinu jedne manje letelice.
"Dogovor o tome nije postignut sa Erbasom", kazao je Radovanović, ali je dodao su u tom evropskom proizvođaču aviona "veoma raspoloženi za razgovore" i da "samo ne žele da vrate depozit".
Jat ervejz neće nabavljati nove avione, kako je istakao, dok profit kompanije ne dostigne 10 miliona evra godišnje.
Generalni direktor Jat ervejza kazao je i da je Vlada Srbije odobrila toj aviokompaniji da proda poslovnu zgradu u Beogradu i neke od nepokretnosti i da će prihod od toga od 20 miliona evra iskoristiti za popravku devet aviomotora za koje trenutno nemaju delova.
U okviru plana za povećanje broja prevezenih putnika na 1,5 miliona godišnje, naveo je Radovanović, Jat ervejz planira da počne da leti sa aerodroma u Skoplju i Banjaluci od proleća 2010. godine.
Planirano je da Jat ervejz preko svoje zavisne kompanije u Makedoniji Aeromak dobije dozvolu da leti iz Skoplja, kazao je i dodao da time žele da preuzmu 240.000 putnika koje je prevozila bankrotirana makedonska aviokompanija MAT.
Kako je naveo Radovanović, u okviru plana za povećanje broja putnika Jat ervejz će od početka 2010. godine uz avionsku kartu poklanjati besplatnu vožnju taksijem sa beogradskog aerodroma za šta će biti raspisan tender.
On je kazao da će dodatna usluga biti i besplatno zdravstveno osiguranje za zemlje EU za putnike koji putuju iz Beograda na šta će imati pravo dok im bude važila povratna karta.
"Kada se skinu vize nećemo dobiti automatski osiguranje, naše zdravstvene knjižice neće imati u Evropi onu vrednost koju imaju kod nas osim za one koji lete nacionalnim avioprevoznikom", rekao je on.
Radovanović je dodao da konkurenciju "Jatu" ne predstavljaju "lou kost" avio prevoznici već velike nacionalne avio komapnije.
Jat ervejz planira i da se do 2011. godine uključi u jednu od evropskih avioalijansi, kazao je on.
Radovanović je dodao da su predstavnici Jat ervejz o tome razgovarali sa predstavnicima Skaj tim alijanse (Sky team), koju predvodi Er Frans (Air France) i da će sledećeg meseca razgovarati sa Star alijansom koju predvodi Lufthanza (Lufthansa).
On je najavio je i da će Jat ervejz obnoviti ko-šer ugovor o zajedničkim letovima sa Lufthanzom.
Generalni direktor Jat ervejza ocenio je i da bi za tu aviokompaniju bilo dobro da dobije strateškog partnera po modelu koji je Vlada Srbije dogovorila sa italijanskim Fijatom za kragujevačku fabriku automobila Zastava.
(agencije/MONDO, foto FoNet)
Pridruži se MONDO zajednici.