• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VEĆE OLAKŠICE ZA VOZAČE! 1 grupa dobija subvencije od 5.000 evra, šuška se i o BESPLATNOM parkingu!

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Država dotira kupovinu električnog ili hibridnog vozila, iznos bi mogao da bude povećan, a uvoznici predlažu i besplatan parking kao jednu od stimulacija.

auto Izvor: RTS/screenshot

Automobilska industrija okreće se proizvodnji električnih i hibridnih vozila koja manje zagađuju životnu sredinu. Evropska unija podstiče njihovu kupovinu, jer sa ulica izbacuje "dizelaše". Subvencije daje i naša zemlja, ali su ti ekološki automobili našim vozačima preskupi. Ipak, ove godine vidljiv je značajan rast interesovanja, pa iz Vlade najavljuju nastavak olakšica.

Kupovinu električnog ili hibridnog vozila država dotira do 5.000 evra i za te namene ove godine iz budžeta je izdvojeno milion evra. Do sada je stiglo 280 zahteva za kupovinu 314 raznih vozila.

"Imamo i direktne zahteve od fizičkih lica, ali i od firmi tako da u okviru jednog zahteva bude više vozila. Iz tog razloga nam je broj zahteva manji od broja vozila za koje se traži subvencionisanje. Što je izuzetno pohvalno. Znači da se i fizička i pravna lica interesuju za ovu konkretnu meru koja direktno utiče na smanjenje aerozagađenja", rekla je Sara Pavkov iz Ministarstva zaštite životne sredine.

Možda će vas zanimati

Vozači kažu da su i pored podrške ti automobili za njih i dalje neisplativi, ali treba imati na umu da je Evropska unija odlučna da dizelaše potpuno zameni električnim i hibridnim automobilima do 2035. godine.

"Pa mogu da razmišljam samo o toj kupovini dugo, baš nemam mogućnosti. Vrlo su skupi", rekao je Savo Srećković, taksista iz Beograda.

Državne subvencije za električne ili hibridne automobile za stručnjake su dobar potez, ali ih dok ne pojeftine treba, kažu, dopuniti i dodatnim olakšicma, kao što to rade u zemljama Unije.

"Da se eventualno za te automobile dozvoli upotreba žute trake, da im se dozvoli eventualno besplatno parkiranje, da eventualno na auto-putu ne plaćaju putarinu. I naravno ono što je najbitnije - elektropunjači. Bez adekvatne mreže punjača koji će omogućiti da vi krenete na put od Beograda do Niša da možete da napunite bateriju i vratite se. Bez takve jedne infrastrukture je nemoguće očekivati i više automobila na tržištu", naveo je Milan Belin, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

Nadležni poručuju da žele da povećaju sredstva. "Sada kreće ovaj period planiranja budžeta i mi se nadamo da ćemo za narednu godinu, ako ne isti iznos, i povećati sredstva za subvencionisanje", navela je Sara Pavkov.

U Srbiji je registrovano 4.000 električnih i hibridnih vozila, ima oko 100 elektropunjača, a struja za njih je uglavnom besplatna. Izvesno je da povećanje broja tih ekoloških vozila mora pratiti i izgradnja novih kapaciteta za proizvodnju električne energije iz obnovljivih izvora.

(MONDO/RTS)

Pročitajte i ovo

Tagovi

Inicijalizacija u toku...

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

miki

Sve je to lepo, ali ovo retko ko ima mogucnosti da kupi elektricni auto. Ja nemam ni za neki polovni krs, vozim se taksijem i po potreni unirentom.

Kinez

A zar nije bolje da se benzinac prepravi za (600e) na LPG(Gas) nego što nas nagovarati da se kupujemo nova hibridna vozila. Između ostalog vozim na LPG 12 god. I nikad nikakvu olakšicu nismo dobili čak šta više povećali akcizu za 120% kad sam ugradio košto je 35din sad je 82din. I vi sad pričate o nekoj ekologiji... Ili forsirate hibride i gasirate ovaj napaćeni narod da kupi nešto od 30.000e na platu od 600e prosečnu.

Kolega

Za benzinske pumpe i ostala razna odmaralista uz autoput kao i one u gradu,nije predviđena distributivna infrastruktura el.energije u smislu debljine dolaznog kabele i snage trafo stanica. Investicije su ogromne i sumljam da će u Srbiji ba ne u sledecih pet godina biti moguce voziti el.auto bez grca u stomaku da ces ostati bez struje. Pored toga mi oko 70% el.energije i dalje dobijamo iz termo elektrana,znači najprljavijeg izvora. Podrzavam sve sto je u vezi olakšica za el.automobile ali mora se gledati mnogo šire jer nije to samo jedan utikač na pumpi.

MONDO REPORTAŽA