Kako kaže Vladimir Živanović, direktor Turističke organizacije Zlatibor, domaći turizam u potpunosti je odgovorio na sve izazove koje je donela zdravstvena kriza i rezultati će se tek videti, ali i da su naši građani pretežno birali planine zbog mogućnosti odmora.

Mnogi smatraju da je i dalje odmor u Srbiji skup za prosečan budžet kao i da su vlasnici preterali sa cenama, ipak Živanović se ni malo ne slaže sa time.

"Od 30.000 ležajeva samo na Zlatiboru, mislim da svako može da nađe nešto što mu odgovara – i smeštaj i sadržaje, a da napomenem da je većina dešavanja besplatna. Mislim na troškove raznih manifestacija koje se organizuju kod nas i koje svi gosti mogu da posete", navodi on.

Iako su mnogi ove godine otišli u inostranstvo na odmor, na ovoj destinaciji se to nije uticalo na kapacitete koji su totalno popunjeni. 

"Ko voli more on ide tamo sigurno, jedino na šta smo mogli da računamo i ove godine i u budućnosti, to je da smo uspeli da zainteresujemo domaće turiste da uz dve nedelje mora planiraju i boravak na planinama i banjama", kaže sagovornik i dodao da je na Zlatiboru je do sada boravio isti broj turista kao prošle godine, a podaci su slični i onima iz 2019. kada su imali rekordne rezultate u turizmu.

U nacionalnoj organizaciji turističkih agencija "YUTA” slažu se da odmor u Srbiji nije skup i da je na našem tržištu u ovom trenutku moguće pronaći sadržaje i smeštaj za svačiji džep. Može se razgovarati o tome kako usluga da se unapredi, ali u Srbiji je ove godine bilo moguće odmarati u najboljim hotelima po prihvatljivijim cenama.

"Imate primere hotela sa pet zvezdica, možda i najbolji u zemlji u kome sada može da se odmara za 40 evra po osobi, što je odlična cena u odnosu na kvalitet koji gost dobija, ali i onih u kojima je noć oko 150 evra. Sa druge strane ima mnogo privatnog smeštaja, čak i malih hotela u kojima možete rezervisati noćenje sa doručkom za oko 2.500 dinara. Sve zavisi i od ponude i potražnje, naravno da su cene malo više u najposećenijim mestima", istakao je Seničić.

(MONDO/Politika)