Od januara 2022. godine do kraja 2023. godine sa niškog aerodroma "Konstantin Veliki" dva puta nedeljne trebalo bi da saobraća avion do i od Frankfurt/Hana, Kelna, Ljubljane i Istanbula, a u toku letnje sezone i to Atine i Tivta. Dva puta nedeljno trebalo bi da saobraća linija od Kraljeva do Istanbula, a toku letnje sezove i do Tivta i Soluna.

Četiri leta nedeljno trebalo da bude na relaciji Niš-Beograd-Niš, navodi "Nova ekonomija".

Linija u javnom interesu može da se proglasi ako se odnosi na rutu ka aerodromu koji opslužuje region ili regione u razvoju u Srbiji ili ukoliko ruta ima manje od 100.000 putnika godišnje, navodi se u Uredbi o uslovima za proglašenje linije u javnom interesu u vazdušnom saobraćaju.

Da bi linija dobila status da je u javnom interesu potrebno je i da prevoz drugim vidom saobraćaja ne zadovoljava potrebe regiona, da na liniji ne postoji komercijalni interes za obavljanje redovnog avio-prevoza i da je relacija značajna za privredni i društveni razvoj Srbije, a "naročito za povezivanje regiona sa industrijskim centrima, privlačenje investicija, povezivanje sa dijasporom" i da se uspostavlja u redovnom avio-prevozu za period utvrđen zakonom.

Pogodnosti za obavljanje avio-prevoza na liniji u javnom interesu mogu da obuhvataju i kompenzaciju koja se daje avio-prevoziocu, ali u tom slučaju iznos ne sme da premaši neto troškove "uzimajući u obzir odgovarajući prihodi koji zadržava avio-prevozilac, kao i razumnu dobit", piše u Uredbi.

Pre dve godine, Vlada je donela odluku o proglašenju linija u javnom interesu koje su poletale sa niškog aerodroma. Letovi do 12 evropskih gradova su 2019. proglašeni da su u javnom interesu: do Nirnberga, Frankfurta, Rima, Hanovera, Ljuljane, Salcburga, Bolonje, Budimpešte, Geteborga, Fridrishafena, Karlsrua i Tivta. Pola godine kasnije sa spiska je izbrisan let do Budimpešte.

(Mondo/Nova ekonomija)