• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ko su problematični zaposleni?

Odnos sa saradnicima direktno utiče na zadovoljstvo poslom, kao i na poslovni uspeh.

To je pokazala i anketa koju je u SAD sprovela Konsultantska firma "Robert Half“ u kojoj se jedna trećina ispitanih požalila da radi s nesnošljivim kolegom, prenosi "Blic."

Evo nekoliko profila problematičnih zaposlenih i saveta kako izbeći neugodne situacije.

Potcenjivač

Osobu koju smo u ovom tekstu nazvali potcenjivač lako je uočiti. Potcenjivači omalovažavaju rad svojih kolega kako bi o sebi stvorili bolju sliku. Ali u želji da o sebi stvore što bolji utisak to rade na uočljiv način. Često dobacuju neprikladne komentare ili umanjuju zasluge kolega. Šta učiniti? Potcenjivači će nastojati da vas vežu za sebe jer im je najveći problem ako svoje poverenje ukažete nekom drugom. Na primer, ako odbiju vašu ideju o smanjenju troškova bez adekvatnih argumenata, napomenite im da ćete svoju ideju predložiti kolegama iz susednog dela firme jer im se učinila isplativom. Verovatno će vam posle toga ponuditi kompromis.

Kradljivac zasluga

Oni ne samo da kradu ideje svojih kolega već sebi pripisuju zasluge za dobro obavljen posao, iako nisu radili na projektu. U toj situaciji je pisani dokument njihov najveći protivnik. Sačuvajte sve e-mailove koje ste primali tokom rada, kao i ostale dokumente koji mogu dokazati ko je zaista zaslužan za dobar rad. U toj situaciji treba biti vrlo direktan kada nadređenom podnosite izveštaj. Na primer, projekt na inicijativu Nikole T. odlično je odradio Nemanja V., uz pomoć Marije G.

Galamdžija

Zbog njegovog glasnog pričanja na telefon, nemoguće je koncentrisati se na rad. Večito ometa druge s pričama o privatnom životu ili o nestvarnim poslovnim poduhvatima. Kako ga se rešiti? U pomenutoj situaciji najbolje će proći oni koji imaju svoju kancelariju, naravno. Oni će zatvoriti vrata, dok se drugima preporučuje da s galamdžijom otvoreno razgovaraju. Lepo ga zamole da stiša ton prilikom telefonskog razgovora ili mu predlože kratku kafu posle radnog vremena.

Saboter

Oni će doslovno ostaviti kolegu na cedilu. Iako imaju karakteristike potcenjivača, nije ih lako uočiti. Nije redak slučaj da je timu propao projekat jer je jedan od njih prećutao važnu informaciju. Kako se osigurati od njih? Zatražite od nadređenog da jasno odredi odgovornosti svakog pojedinca u timu.
Lenština

Za kolege on je „u velikom poslu“, nikad nema vremena za pomoć i odbija nove zadatke, ali često ga možete naći kako besposleno sedi surfujući internetom. Kako ga naterati na posao? Zatražite da na sebe preuzme odgovornost za rokove. Na taj način biće prisiljen da odradi svoj deo jer će u protivnom snositi određene sankcije.

(MONDO)


Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image