Piloti Jata masovno konkurišu za posao u turskom i albanskom avio-prevozniku.
Na konkursu turske aviokompanije Turkiš ervejza za prijem 100 pilota prijavilo se, prema nezvaničnim informacijama, oko 15 odsto kapetana JAT, javlja B92.
Plate pilota u regionu dva do tri puta su veće nego u Srbiji, ali piloti nacionalnog autoprevoznika kažu da plata nije odlučujući faktor za odlazak iz Jata, već ih brine što ne vide jasnu budućnost JAT.
U toku je i sličan konkurs albanskog avio-prevoznika, za koji u Srbiji vlada veliko interesovanje.
"Tačno je da i albanski avioprevoznik traži pilote i nudi platu od 6.500 do 7.500 hiljada evra plus smeštaj i prevoz.Ali to nije motiv ljudi za odlazak, već to što ne znamo šta će biti sutra s obzirom na to da država nema viziju“, kaže Predrag Radosavljević iz Udruženje linijskih pilota Srbije.
U Jatu tvrde da nemaju informacije o mogućem masovnom odlasku pilota.
Kako navode, piloti iz Srbije su cenjeni i uobičajena je pojava da uzimaju neplaćeno i odlaze u inostrane kompanije, ali i da se potom uglavnom vraćaju u JAT.
To, kako kažu, nikada nije ugrozilo rad kompanije. Plate Jatovih pilota su među najnižima u reigonu, kapetan prima 280 hiljada dinara, a kopilot 220 hiljada, ali to je ono što JAT trenutno može da im ponudi, kaži u ovoj kompaniji.
(FoNet)
Plate pilota u regionu dva do tri puta su veće nego u Srbiji, ali piloti nacionalnog autoprevoznika kažu da plata nije odlučujući faktor za odlazak iz Jata, već ih brine što ne vide jasnu budućnost JAT.
U toku je i sličan konkurs albanskog avio-prevoznika, za koji u Srbiji vlada veliko interesovanje.
"Tačno je da i albanski avioprevoznik traži pilote i nudi platu od 6.500 do 7.500 hiljada evra plus smeštaj i prevoz.Ali to nije motiv ljudi za odlazak, već to što ne znamo šta će biti sutra s obzirom na to da država nema viziju“, kaže Predrag Radosavljević iz Udruženje linijskih pilota Srbije.
U Jatu tvrde da nemaju informacije o mogućem masovnom odlasku pilota.
Kako navode, piloti iz Srbije su cenjeni i uobičajena je pojava da uzimaju neplaćeno i odlaze u inostrane kompanije, ali i da se potom uglavnom vraćaju u JAT.
To, kako kažu, nikada nije ugrozilo rad kompanije. Plate Jatovih pilota su među najnižima u reigonu, kapetan prima 280 hiljada dinara, a kopilot 220 hiljada, ali to je ono što JAT trenutno može da im ponudi, kaži u ovoj kompaniji.
(FoNet)