• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POČELA NAPLATA POGREŠNO UNETOG PIN KODA, OGLASILA SE EFEKTIVA: Radimo posao bankarskih službenika i još nas kažnjavaju

Autor Sara Gajić

Predstavnik udruženje potrošača Efektiva, Dejan Gavrilović je rekao da nema nikakvog opravdanja za nove cene usluga u bankama.

 Banka, novac Izvor: MONDO/Stefan Stojanović/Goran Sivački

Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" je rekao da logičnog ekonomskog opravdanja za nove cenovnike banaka nema. Jednostavno - za banke je nebo granica, ne postoji regulativa, Narodna banka Srbije ne reaguje, banke rade šta žele, ionako visoko profitabilne jednostavno žele da zarade još više na klijentima, navodi Gavrilović.

Dejan Gavrilović je rekao da nove naknade nemaju nikakvog smisla, da je želja za dodatnim profitom u ovom slučaju potpuno neopravdana, s obzirom na to da su banke već izuzetno profitabilne firme.

"Poskupljenje nije opravdano i ne postoji ekonomska logika koja ga opravdava. Naročito ako uzmemo u obzir da dobar deo toga ne predstavljaju usluge koje se pružaju klijentu. Jednostavno - za banke je nebo granica, ne postoji regulativa, Narodna banka Srbije ne reaguje, banke rade šta žele, ionako visoko profitabilne jednostavno žele da zarade još više na klijentima", navodi Gavrilović.

Velika novina je i da će se vršiti naplata pogrešno ukucanog pin koda na bankomatu.

"Mi sve više radimo posao banke - podizanje novca na bankomatu, ukucavanje pin koda. Dakle, mi menjamo šalterskog službenika faktički sve više radimo posao banke, a banka nas sve više zbog toga kažnjava ako mi pogrešimo radeći posao banke što postaje onako prilično apsurdno", ističe Gavrilović.

U slučaju gubitka kartice, ukoliko je na računu iznos do 3.000 dinara, troškove snosi klijent. Za veće iznose troškove će snositi banka ukoliko se dokaže da klijent nije zloupotrebio karticu ili bio "vidljivo nemaran".

Možda će vas zanimati

On je rekao da prema zakonu o platnim uslugama ne postoji formulacija klijent je bio nemaran i da u slučaju da dođe do zloupotrebe kartice, a da je veća od 3.000 dinara, svu štetu banka mora odmah da nadoknadi dužniku.

"Dakle, ne sme da ulazi u to na koji način je došlo do zloupotrebe. Ali u kasnijem postupku ona eventualno može da dokazuje da je došlo do zloupotrebe i da na zaj način recimo ta sredstva koja je nadoknadila dužniku potražuje od njega. Ali ponavljam - banka prvo mora odmah da obešteti dužnika, a tek kasnije eventualno ako ima neka saznanja da dokazuje da je dužnik svesno učestvovao u zloupotrebi", ukazuje Gavrilović.

Na pitanje - da li se u ovom poskupljenju svih bankarskih usluga može videti nedostatak konkurencije na tržištu koja je postojala nekada u bankarskom sektoru i borba za klijente odgovara da mi imamo 25 banaka na tržištu i da u tom smislu konkurencija postoji.

"Ali ovde je problem nedostatak regulative i nedostatak kontrole od strane NBS koja ni na koji način ne pokušava da ograniči ovakvo ponašanje banaka", navodi Gavrilović.

Nisu sve banke još objavile nove cenovnike usluga, ali gost Dnevnika ukazuje i da je prelazak iz banke u banku obesmišljen na taj način što dužnik ne zna u kom trenutku banka može opet da poveća cenovnik svojih usluga.

"Imali smo primer jedne banke koja je dva puta u toku godine menjala cenovnik, Dakle, i kada klijent potpiše ugovor sa bankom taj ugovor ništa ne znači jer banka može da ga menja kad ona želi, a klijent ne može da uradi ništa osim da promeni banku. A promena banke i nije neko rešenje sa obzirom na to da banke svako malo rade promenu cenovnika", kaže Gavrilović.

Apeluje na NBS da preduzme nešto i ograniči ponašanje banaka.

"Sigurno postoje mehanizmi da se to uradi - ili da se propiše da ugovor koji klijent potpiše sa bankom mora da ima neki minimalni rok važenja. Recimo ako kod mobilnih operatera kada se potpisuje ugovor na godinu ili dve", kaže Gavrilović.

Građanima savetuje da dobro pregledaju cenovnike i da koriste samo one najnužnije transakcije kako bi sebi smanjili troškove.

Ipak, ono što ostaje nepoznato jeste koliko će se ove nove usluge naplaćivati, kao i na koji način. MONDO je stupio u kontakt sa Udruženjem banaka, koji su nas uputili na Narodnu banke Srbije, ali iz NBS nisu odgovorili na ova pitanja.

(MONDO/RTS)

Komentari 18

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nedo

Malo pomalo navukose nas ali bice toga jos, ukidanje kesa to je cilj, koju to uslugu banka obavlja, sve sami odradjujemo i jos im placamo. Sluze se nasim parama jos im zato i placamo. Banke su razbojnicke organizacije

Ibro

Moze se to lako resiti pozovite 1.000.000 korisnika usluga bankarskih da vrate sve kartice koje poseduju da im napunimo saltere ka d podizemo novac i ne placamo transakcije vec sve resimo gotovinom predomislice se brzo!

Buki

@Ibro To ih nikako neće uznemiriti. Samo će ubaciti dodatne mašine automate za preuzimanje kartica, ali neće angažovati dodatne radnike, menjati radno vreme i sl. Banke su i povećale naknade i tarife za gotovinske uplate kako bi klijenti što manje ulazili u ekspoziture, njih ne interesuju oni koji svakodnevno ulaze već oni koji elektronski funkcionišu i uzimaju kredite.

special image