Poskupljenje polise osiguranja za 22,2 odsto, neminovno će podići cene registracije automobila i za nekoliko hiljada dinara. Činjenica je je da će ovo povećanje najmanje osetiti oni koji voze skromnije automobile. Tako će za registraciju koja je do sada bila oko 20.000 dinara, poskupljenje biti oko 2.600 dinara, dok će za one luksuznije novi ceh biti veći i nešto iznad 3.000 dinara. Moraće da izdvoje preko 5.000 dinara više.
Da bi ste izračunali koliko koliko će vas doći naredna registracija, morate da znate koliko vam košta polisa. Imajte u vidu da ona nije u svim osiguravajućim kućama ista, i da njena cena varira i do 5.000 dinara.
Kako to izgleda u praksi
- Citroen C2 Polisa osiguranja se kreće od 11.800 do 14.600 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 2.620 dinara.
- Pežo 307 - Polisa osiguranja se kreće od 18.200 do 22.400 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 4.040 dinara.
- Fijat Grande Punto- Polisa osiguranja se kreće od 13.300 do 16.400. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto polisa će biti uvećana za oko 2.950 diara.
- Toyota Yaris - Polisa osiguranja se kreće od 11.800 do 14.600 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 2.620 dinara.
- Audi A6 - Polisa Polisa osiguranja se kreće od 21.500 do 26.600 dinara. Sa poskupljenjem od 22,2 odsto biće uvećana za oko 4.770 dinara.
Nekolicina osiguravajućih kuća ovih dana su podigli cene polise osiguranja od autoodgovornosti za oko 22 odsto u proseku, što je podiglo i ukupnu cenu registracije. Oni koji nisu promenili cenovnike od 1. avgusta, učiniće to narednih dana. Prethodni put cena polise osiguranja od autoodgovornosti promenjena je pre punih osam godina - u julu 2014. godine.
Rast cena doveo do poskupljenja
Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović detaljno je za "Blic Biznis" pojasnio razloge poskupljenja.
"Osnovni razlog poskupljenja polise osiguranja od autoodgovornosti jeste rast cene rezervnih delova, uslovljen inflacijom na svetskom nivou. Tu je i rast cena usluga transporta i procene štete, a značajna stavka koja je uticala na poskupljenje su i više cene radnog časa u servisima jer smo dostigli cene koje su aktuelne u najrazvijenijim evropskim državama", rekao je za "Blic Biznis" Duško Jovanović i dodao: "Ukupna situacija na tržištu automobila se nepovoljno odražava na poslovanje društava za osiguranje u delu AO. Sa jedne strane, proizvode se sve sofisticiranija i skuplja vozila, pre električna, koja su podložnija oštećenjima, dok sa druge strane imamo evidentan skok cene polovnih vozila na tržištu, koja su reper za određivanje naknade šteta na vozilima", dodaje Jovanović.
(MONDO/Bliv Biznis)
Kevin Panter srušio Partizan: Crno-beli se čudesno vratili, ali onda ih srušio bivši kapiten!
Svetislav Pešić u emisiji izdiktirao spisak Srbije: Pozvao trojicu iz Zvezde, a četvoricu iz Partizana
"U seriji Sablja je izgovorena velika neistina": Vuk Drašković bez dlake na jeziku, pomenuo i pobunu Crvenih beretki
"Pomislio sam da su sve shvatili, a onda ne uradimo najlakšu stvar na svetu": Željko Obradović o Partizanovih 2-7
Željko Obradović o ključnom momentu poraza Partizana: "Moramo to da naučimo, nedopustivo je"