• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kreće (sporni) severni krak Koridora 10

Radovi na izgradnji 108 kilometara leve trake autoputa na severnom kraku saobraćajnog koridora 10 kroz Srbiju danas su počeli, izjavio je srpski ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Zbog "namešnjanja tendera" direktor jednog od firmi učesnica dao ostavku.

On je to rekao nakon potpisivanja ugovora sa pobednikom na tenderu za tu deonicu autoputa na koridoru 10, od Horgoša do Novog Sada, srpskim konzorcijumom u kojem su Preduzeće za puteve "Beograd", Putevi "Užice", Planum i "Borovica".

Domaći konzorcijum, koji predvodi Preduzeće za puteve "Beograd", pobedio je na tenderu sa ponudom da će deonicu tog saobraćajnog koridora izgraditi u roku od devet meseci za oko 10 milijardi dinara, uz rok za isplatu od 30 meseci.

Mrkonjić je kazao da će radovi početi istovremeno na tri deonice, odnosno na 28, 38. i 98. kilometru autoputa od Horgoša do Novog Sada i izrazio očekivanje da će radovi bit završeni pre roka.

"Iduće godine 1. maja čitav severni krak koridora 10, od Horgoša i Kelebije do Beograda biće gotov", kazao je Mrkonjić.



Generalni direktor Preduzeća za puteve "Beograd" Boro Jelić precizirao je da je konzorcijum domaćih firmi ponudio cenu od 9,97 milijardi dinara sa porezom na dodatu vrednost.

On je istakao da je posao izgradnje severnog kraka koridora 10 kroz Srbiju velika šansa za domaća građevinska preduzeće i da će omogućiti zapošljavanje više hiljada radnika.

Jelić je obećao da će konzorcijum završiti radove u roku.

Predstavnici konzorcijuma su istakli i da su prošle godine te domaće kompanije u roku uradile po 10 kilometara leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada.

Na konferenciji je rečeno i da su obezbeđene sve potrebne dozvole za izvođenje radova. Prema uslovima tendera, izgradnja obuhvata deonicu od Horgoša do 28. kilometra od granice, zatim deonicu od 38. do 98. kilometra puta Horgoš-Novi Sad kao i deonicu između Kelebije i Subotice.

Na tenderu su učestvovali i konzorcijum hrvatske firme Hidroelektra i Vojputa iz Subotice, koji je ponudio cenu od 11,5 milijardi dinara, izgradnju za 426 dana i plaćanje za 24 meseca, dok je slovenačko Primorje ponudilo cenu od 11,6 milijardi dinara, rok izgrađe 590 dana i plaćanja za 12 meseci.

Rezigniran "nameštenim tenderom" direktor Vojput dao ostavku

Sa povoljnošću izabrane ponude ne slaže se Duško Dražić, generalni director Vojputa, koji je zbog toga dao I ostavku posle dve decenije vođenja te firme, objavljuje subotička RTV Yu Eco.

Kao razlog ostavke, Dražić je naveo malverzacije oko dodeljivanja tendera za izgradnju Severnog dela koridora 10 i obilaznice oko Subotice, poznatije kao “Ipsilon (Y)” krak.



Pre 20.godina upravo je kompanija “Vojput” pokrenula projekat izgradnje obilaznice oko Subotice poznatije i uspela da izgradnju puta uvrsti u Prostorni plan Srbije.Za sada je izgrađeno pet i po kilometara puta.

U saopštenju koje je dato novinarima zamenik predsednika Upravnog odbora kompanije se navodi da je Duško Dražić svoju odluku obrazložio rečima da više ne može da legalnim načinom obebedi rad firme.Zakonske procedure se ne poštuju, a drugim firmama se nameštaju tenderi.Odlučeno je da generalni direktor obavlja svoju funkciju dok se ne nađe adekvatna zamena.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image