• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POSAO ZA KOJI MALO LJUDI ZNA, A SVE JE TRAŽENIJI: Za sada ih banke OBAVEZNO imaju, ali uskoro će biti u svim sektorima

Autor Ivana Lazić

Zakon za sada obavezuje samo banke da imaju komplajense, iako potreba za njima postoji i u drugim delatnostima poput farmaceutske ili vojne industrije.

 Posao komplajensa sve traženiji Izvor: YouTube/Printscreen/kanal9tvns

Zanimanje komplajensa koje je dugo popularno u svetu u rešavanju problema u kompanijama, sve češće je traženo i u Srbiji. Oni imaju zadatak da vode računa da poslovanje kompanije bude usklađeno sa zakonima, profesionalnim i etičkim standardima. Prepoznaju rizik i eliminišu ga. Savetuju i kontrolišu menadžment da li su odluke koje su doneli dobre. U slučaju da su odluke štetne finansijski ili po ugled kompanije, u rukama imaju mehanizme da nateraju menadžment da promeni odluku.

"Ne bismo baš rekli da smo toliko važni, ali ja bih rekla da jesmo nužni za održivo poslovanje. Pošto oblasti kojima se bavi komplajens služe pre svega da se organizacije usklade sa nekim visokim etičkim vrednostima u poslovanju, a to je neophodno da bismo održali poverenje naših klijenata", objašnjava Marija Kicović, direktorka kontrole usklađenosti poslovanja "Unikredit banke".

Za sada, zakon obavezuje samo banke da imaju komplajense, iako potreba za njima postoji i u drugim delatnostima poput farmaceutske ili vojne industrije. U Hrvatskoj su otišli korak dalje, te je pored interne revizije u javnim preduzećima obavezno da postoji osoba koja vodi računa o usklađenosti poslovanja.

"Mislim da idemo ka tome i da će to biti prepoznato zato što je ovo jedna funkcija budućnosti. Komplajens u svakoj kompaniji pokazuje stepen razvitka te kompanije i pokazuje stepen korporativne kulture kompanije", ističe Miloš Bogdanović, predsednik Udruženja za usklađenost u poslovanju.

Briga komplajensa nisu samo poslovanje kompanije, njena reputacija i čuvanje brenda, već i korisnici usluga.

"Iako su to nekada suprotstavljeni interesi, suprotstavljene strane i kupac i prodavac su na istoj strani, a to je da taj kupac sutra opet dođe kod nas i da kupi proizvod, da cena za koju smo hteli da prodamo proizvod bude stvarno ona koju smo naplatili, a ne neka veća, jer sve to zajedno je interes i pojedinca i kompanije pa i društva u celini", dodaje Bogdanović.

Posao je kompleksan i traži znanja iz raznih oblasti. Zahvaljujući pokretanju specijalističkih studija na Pravnom fakultetu prvi put Srbija ce dobiti 65 stručnjaka za usklađenost u poslovanju, a u oktobru Beograd će biti domaćin stručnjacima iz te oblasti iz regiona.

(Mondo/RTS)

Pročitajte i ovo:

Njihov posao je da vode računa da poslovanje kompanije bude usklađeno sa zakonima, profesionalnim i etičkim standardima. Prepoznaju rizik i eliminišu ga. Savetuju i kontrolišu menadzment da li su odluke koje su doneli dobre. U slučaju da su odluke štetne finansijski ili po ugled kompanije, u rukama imaju mehanizme da nateraju menadzment da promeni odluku.

Pripremila Marija Mitrović
00:00
/
02:03

"Ne bismo baš rekli da smo toliko važni, ali ja bih rekla da jesmo nužni za održivo poslovanje. Posto oblasti kojima se bavi komplajns služe pre svega da se organizacije usklade sa nekim visokim etičkim vrednostima u poslovanju, a to je neophodno da bismo održali poverenje naših klijenata", objašnjava Marija Kićović, direktorka kontrole usklađenosti poslovanja "Unikredit banke".

Za sada, zakon obavezuje samo banke da imaju komplajense, iako potreba za njima postoji i u drugim delatnostima poput farmaceutske ili vojne industrije. U Hrvatskoj su otišli korak dalje, te je pored interne revizije u javnim preduzećima obavezno da postoji osoba koja vodi računa o usklađenosti poslovanja.

"Mislim da idemo ka tome i da će to biti prepoznato zato što je ovo jedna funkcija budućnosti. Komplajens u svakoj kompaniji pokazuje stepen razvitka te kompanije i pokazuje stepen korporativne kulture kompanije", ističe Miloš Bogdanović, predsednik Udruženja za usklađenost u poslovanju.

Briga komplajensa nisu samo poslovanje kompanije, njena reputacija i čuvanje brenda, već i korisnici usluga.

"Iako su to nekada suprotstavljeni interesi, suprotstavljene strane – i kupac i prodavac su na istoj strani, a to je da taj kupac sutra opet dođe kod nas i da kupi proizvod, da cena za koju smo hteli da prodamo proizvod bude stvarno ona koju smo naplatili, a ne neka veća, jer sve to zajedno je interes i pojedinca i kompanije pa i društva u celini", dodaje Bogdanović.

Posao je kompleksan i traži znanja iz raznih oblasti. Zahvaljujući pokretanju specijalističkih studija na Pravnom fakultetu – prvi put Srbija će dobiti 65 stručnjaka za usklađenost u poslovanju, a u oktobru Beograd će biti domaćin stručnjacima iz te oblasti iz regiona.

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Vakcina

Još jedno lezilebovićko "zanimanje". Pa ako upravi i inženjerima nije posao da vode računa o svom preduzeću onda ne znam kome je to posao.

Miki

Znači uterivaje dugova, to i ja radim al ne za banku ha ha ha

Peca _

Mislim da je za to bio zadužen komesar u bivšoj SFRJ.

special image