• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Na Fijat besni kod kuće, u Srbiji presrećni

Bura zbog "Fijatovog" izmeštanja proizvodnje ne stišava se u Italiji a u Srbiji je tumače kao dokaz da je sve privlačnija za invettitore.

Najava italijanskog "Fijata" da će u Srbiji početi proizvodnju nove verzije dva automobila, koji su se dosad proizvodili u pogonima u Italiji, pokazuje da je država stvorila veoma povoljne uslove za dolazak stranih investitora, izjavio je danas savetnik u Ministarstvu ekonomije Aleksandar Ljubić.

Pozdravljajući odluku "Fijata", savetnik Ljubić je Tanjugu naglasio da država Srbija nema nikakvu nameru da se meša u prošlonedeljnu odluku italijanskog auto-giganta o preseljenju dela proizvodnje u Srbiju.

Savetnik u Ministarstvu ekonomije Ljubić je takođe rekao da atraktivnost Srbije za strana ulaganja pokazuje i namera oko 20 proizvođača auto-komponenti da grade pogone u Kragujevcu i drugim mestima u Srbiji.

"Fabrika "Fijata" u Kragujevcu, koja treba da dostigne pun kapacitet proizvodnje u 2011. godini, spadaće u red najsavremenijig pogona za proizvodnju automobila u Evropi", istakao je Ljubić, koji je predsednik Upravnog odbora grupe "Zastava vozila".

Izjava je, međutim, izazvala buru u Italiji, čiji je premijer Silvio Berluskoni izjavio u petak da "Fijat" može da proizvodi automobile tamo gde smatra da mu odgovara, ali da vlada želi da u razgovorima sa rujkovodstvom kompanije razmotri najavu da će nove modele minivana proizvoditi u Srbiji, umesto u Italiji.

Ministar za evropska pitanja, Andrea Ronki je, pak, kazao da će se "Italija usprotiviti odluci 'Fijata' da premesti proizvodnju novog modela automobila iz fabrike "Mirafjori" u Srbiju".

Ministar rada Mauricio Sakoni je zatražio od rukovodstva "Fijata" i sindikata zaposlenih da se ponovo sastanu povodom plana kompanije za izmeštanje dela proizvodnje.

Italijanski ministar pravde Roberto Kalderoli okarakterisao je prenošenje dela proizvodnje u Srbiju kao "sramno" u upozorio da će "Fijat", ukoliko ne bude održao produkciju u fabrici Mirafjori, morati da plati račun za to.

"Ne možete sesti za sto, jesti zahvaljujući vladinim podsticajima za kupovinu automobila i državnoj pomoći i zatim otići ne plativši račun", ukazao je Kalderoli.

Najemotivnije je reagovao gradonačelnik Torina Serđo Kjamparino izjavio je danas da je odlazak "Fijata" iz Torina nezamisliv i socijalno neodrživ.

"Mi naravno ne možemo da predvidimo finansiranje proizvodnje kakvo je ponudila Srbija, ali nivo istraživačkog rada Fijata u Torinu mora biti održan, i to nam ova industrija mora garantovati", dodao je Kjamparino u intervjuu za list Sole 24 Ore.

Buru je pokrenuo predsednik upravnog odbora "Fijata", Serđio Markijone 21. jula kada je najavio da će se od kraja 2011. u fabrici u Kragujevcu proizvoditi dva tipa minivena, napravljena na platformi modela "punto evo", koja se sada proizvode u fabrici u Torinu.

Markijone je objasnio da bi primena plana za oživljavanje proizvodnje u Italiji trajala duže zbog tenzija sa sindikatima.

Prvi čovek "Fijata" je ocenio da je odluka o prenošenju proizvodnje u Srbiju bila neophodna da bi bila garantovana nesmetana buduća proizvodnja novih automobila, s obzirom na to da je kompanija izašla iz bolne krize koja je pogodila čitavu industriju automobila i da pokušava da izraste u većeg globalnog proizvođača, zajedno sa kompanijom "Krajsler" u Sjedinjenim Američkim Državama koju kontroliše.

Najveći italijanski sindikat CGIL (Generalna italijanska konfederacija rada) je odluku "Fijata" da proizvodi nove modele u Srbiji ocenio kao deo strategije kompanije da primora domaće radnike da prihvate svaki uslov koji im se postavi.

Sindikat FIOM (Federacija metalurških radnika) je u petak naložio održavanje dvočasovnog štrajka svojih članova u italijanskim fabrikama "Fijata" u znak protesta zbog nedavnog otpuštanja petorice radnika u različitim postrojenjima, što su sindikati takođe ocenili kao vid zastraživanja.

Odluka o premeštanju proizvodnje novog modela u Srbiju takođe je izazvala veliko nezadovoljstvo opozicionih partija.

Pjer Luiđi Bersani, čelnik najveće italijanske opozicione grupacije levog centra, Demokratske partije (PD), izjavio je u petak da bi vlada trebalo da direktno dovede "Fijat" i sindikate na razgovore, a ne da poziva na pregovore.

"Fijat" je već 2009. pretrpeo žestoke kritike sindikata i političara kada je saopštio planove za zatvaranje pogona "Termini imereze" na Siciliji.

Markijone je prethodno objavio planove za povećanje proizvodnje u italijanskim pogonima koji su nedovoljno iskorišćeni, budući da vladini predstavnici i sindikati žele dokaze da "Fijatove" globalne ambicije neće ići na štetu Italije.

"Fijat" je ranije ovog meseca potvrdio da nastavlja s planovima o investiranju 700 miliona evra (903 miliona dolara) u prenošenje proizvodnje modela "panda" sledeće generacije iz Poljske u jedan pogon blizu Napulja, uprkos neslaganju jednog od sindikata sa uslovima koje je postavio "Fijat".

Ta borba oko pogona kod Napulja je, međutim, utrla put odluci o premeštanju proizvodnje u Srbiju, ukazali su analitičari.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image